شهردار ارومیه:

گره ترافیک با مشارکت شهروندان باز می‌شود

شهردار ارومیه گفت: برای حل مشکلات ترافیکی زیر ساخت‌هایی، چون ساخت تقاطع‌های غیر هم سطح در شهر کلید خورد.

گره ترافیک با مشارکت شهروندان باز می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛ محمد حضرت پور شهردارارومیه با اشاره به اجرای برنامه‌های خدماتی و فرهنگی موکب شهرداری ارومیه در ایام اجتماع عظیم اربعین حسینی کربلای معلی در شهر سامرا اظهار کرد: امسال نیز موکب امان زمان (ع) شهرداری ارومیه با ارائه خدمات در خدمت زائران و عاشقان حضرت امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به مشارکت و همراهی مردم و خیرین، افزود: شهرداری ارومیه هزینه‌ای از بابت تامین ارزاق برای اجتماع عظیم حسینی را نمی‌کند و تمامی ارزاق را خیرین تامین می‌کند که در این راستا از کمک‌های مادی خیرین به موکب شهرداری ارومیه تشکرو قدردانی می‌کنم.

شهردارارومیه با اشاره به یکی از محور‌های افق ۱۴۰۴ یعنی برخورداری شهروندان از شهر سالم، بیان کرد: یکی از اقدامات برای رسیدن به شهر سالم کاهش ترافیک شهری و در نتیجه کاهش آلایندگی هوا است که در این راستا زیر ساخت‌های ترافیکی، چون ساخت تقاطع‌های غیر هم سطح در شهر کلید خورد.

وی با یادآوری دوباره کاهش ترافیک و برخورداری شهروندان از یک شهری پاک، بیان کرد: معضل ترافیک با یک نگاه فرهنگی رفع می‌شود اگرچه ایجاد زیر ساخت‌ها در کنار این مهم ضروری است.
شهردار ارومیه افزود: اگرچه با توسعه زیر ساخت سعی در کاهش ترافیک شهری داریم، اما نگاه فرهنگی به این مهم بسیار ضروری است چرا که تا زمانی که مردم متقاعد نشوند که خودشان در کاهش ترافیک با استفاده کم از وسایل نقلیه شخصی موثرند این معضل حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۳۲۰ هزار خودرو در شهر ارومیه تردد می‌کند، بیان کرد: از این تعداد خودرو در حدود ۵۰ هزار درهسته مرکزی شهر تردد می‌کند که ترد این تعداد خودرو منجر به افزایش ترافیک، افزایش آلایندگی هوا، افزایش آلودگی صوتی و بصری و همچنین بروز بسیاری از تنش‌های اجتماعی می‌شود.

حضرت پوربا اشاره به نگاه فرهنگی به حل معضل ترافیک و نقش رسانه در این بین عنوان کرد: بر این اساس جهت کاهش ترافیک برنامه‌های فرهنگی در صدا و سیمای مرکز استان اذربایجان غربی با مشارکت مدیریت شهری ارومیه طی روز‌های آینده آغاز می‌شود.

وی با اشاره به نقش شهروندان در کاهش ترافیک، بیان کرد: شهروندان هر چقدر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی جهت تردد را جایگزین وسایل نقلیه شخصی کنند، بسیار در کاهش ترافیک موثر است.

شهردار ارومیه با اشاره به استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی و مناسب سازی حمل و نقل توسط مدیریت شهری خاطرنشان کرد: بر این اساس شهرداری ارومیه جهت رفاه حال شهروندان در استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اقدام به باز سازی و نوسازی اتوبوس‌های شهری کرده است و در این راستا همچنین مدیریت شهری ارومیه در فاز یک اقدام به هوشمند سازی ۱۲ ایستگاه واقع در مسیر مدرس تا بهداری می‌کند.

 

انتهای پیام/ی

 

حل مشکلات ترافیکی

برچسب ها: اربعین97 ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.