مهاباد؛

دومین یادواره بمباران شیمیایی سال 67 اشنویه

فرماندار شهرستان اشنویه :یادواره بمباران شیمیایی اشنویه ، یادی از جنایت‌های دشمنان ملت ایران بر علیه مردم کرد منطقه است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد  ، فرماندار شهرستان اشنویه در این مراسم گفت: بعد از ۲۹ سال از گذر این حادثه تلخ و ناجوانمردانه برای دومین سال پیاپی این حادثه و یاد آن گرامی داشته می شود.


وی افزود : این بمباران شهید نداشت اما بیشتر مصدومان از آن زمان به مرور با تحمل آسیب های آن بمباران آسمانی شدند.


اسعد خضری با اشاره به اینکه انجمن و دبیرخانه برای پی گیری حقوق و بررسی مشکلات مصدومان تشکیل می شود، گفت: پی گیری حقوقی و بررسی مشکلات مصدومان از اولویت های کاری دبیرخانه است.


وی افزود: همه جانبازان و آسیب دیدگان همچنین می توانند آثار و پیشنهادات و مقالات خود را در خصوص این بمباران شیمیایی به دبیرخانه تحویل دهند.


خاطر نشان میکند نیمه شب ۱۱ مرداد سال ۶۷ به رغم پذیرش قطعنامه ۵۹۸ ، غرش جنگنده های عراقی و بمباران شیمیایی هشت نقطه از شهرستان اشنویه موجب مصدوم شدن 2 هزار و 680 نفر از شهروندان اشنویه ای شد.


به رغم آنکه ۲۹ سال از آن واقعه می گذرد و با توجه به اسناد رسمی موجود و گزارش هیات ناظر بر آتش بس سازمان ملل متحد در باب استفاده از بمب شیمیایی خردل ، متاسفانه سرنوشت و داستان مردمان شیمیایی شده این شهر هرگز ابعاد رسانه ای و بین المللی پیدا نکرد.


بعد از بمباران شیمیایی بلافاصله وزش باد و بارش باران اثرات بمباران را کاهش داد ، به طوری که این بمباران شهید نداشت اما بیشتر مصدومان از آن زمان به مرور با تحمل آسیب های آن بمباران آسمانی شدند.


انتهای پیام/ع

 

دومین یادواره بمباران شیمیایی سال 67 اشنویه آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.