تقدیر ترامپ از سختگیری جف سشنز برای مقابله با درز اطلاعات واشنگتن

رئیس‌جمهور آمریکا که پیشتر دادستان کل این کشور را ضعیف توصیف کرده بود، در توییتی جدید از عملکرد او برای مقابله با درز اطلاعات تقدیر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز شنبه از «جف سشنز»، دادستان کل این کشور، بابت عملکرد وی تقدیر کرد.

تقدیر ترامپ از سشنز در حالی است که وی طی چند هفته اخیر از دادستان کل انتقاد کرده و او را ضعیف نامیده بود.

ترامپ در پیامی که در شبکه اجتماعی توییتر منتشر شد در این باره نوشت: «پس از چندین سال درز (اطلاعات) در واشنگتن، مایه خوشحالی است که شاهد اقدام دادستان کل در این خصوص باشیم. در خصوص مسائل امنیت ملی، هر چه سختگیر‌تر باشیم بهتر است.»

تقدیر ترامپ از سختگیری جف سشنز برای مقابله با درز اطلاعات واشنگتن

سشنز اخیرا هدف انتقاد و خشم رئیس جمهور قرار گرفته بود؛ زیرا وی توانسته بود خود را از اتهام همکاری دستیاران ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته نجات دهد.

ترامپ حتی زمانی در یکی از گفتگوهای خود با روزنامه «نیویورک تایمز» اعلام کرد در صورتی که می‌دانست سشنز خود را از این پرونده اتهام نجات خواهد داد، هرگز وی را انتخاب نمی‌کرد. ترامپ همچنین در یکی از پیامهای توییتری خود، سشنز را «بسیار ضعیف» خواند.

در پی مطرح شدن این انتقادهای ترامپ، بسیاری بر این باور بودند که وی قصد دارد جف سشنز را وادار به کناره‌گیری کند.

با وجود این، سشنز پس از آغاز کارزار گسترده علیه آن دسته از کارکنان دولت که اطلاعات طبقه بندی شده یا حساس از طریق آن‌ها به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند، مورد تقدیر ترامپ قرار گرفت. بسیاری از این اطلاعات درز پیدا کرده، درباره عملکرد نامناسب دولت ترامپ بوده است.

سشنز در کنفرانس مطبوعاتی خود در این باره گفت: «من با رئیس جمهور بسیار موافق هستم، و شمار زیاد موارد درز اطلاعات را به شدت محکوم می‌کنم. این موضوع باعث تضعیف توانایی دولت ما در محافظت از کشور می‌شود.»

انتهای پیام/

تقدیر ترامپ از عملکرد دادستان کل آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار