کرمانشاه؛

بازدید مستمر از مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی

بازدید از مراکز تهیه، تولید، استحصال، نگهداری و عرضه و فرآوری فراورده های خام دامی به صورت مستمر انجام می شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛گفت:بازدید از مراکز تهیه، تولید، استحصال، نگهداری و عرضه و فرآوری فراورده های خام دامی به صورت مستمر و حداقل 3 مرتبه در ماه توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی انجام می شود.

نادر پرور گفت:از ابتدای سالجاری تا آخر تیر ماه 104مرکز متخلف با اخذ دستور قضایی پلمپ شدند و در همین مدت نیز 82 تن انواع فراورده خام دامی ناسالم از مراکز تحت نظارت دامپزشکی کشف، ضبط و به صورت بهداشتی امحاء شده است.

وی در خصوص بیماری تب کریمه کنگو گفت: به منظور از بین رفتن عوامل بیماری زا چون تب کریمه کنگو، تب مالت و ... لاشه دام های کشتار شده در کشتارگاه صنعتی دام بیستون در سالن های پیش سرد و در دمای 0تا4 درجه سانتی گراد به مدت 24 ساعت نگه داری می شود سپس بین مراکز عرضه در سطح شهر توزیع می شود.
این مقام مسئول با اشاره به شناسنامه دار کردن آلایش خوراکی دام افزود: طرح بسته بندی و هویت دار کردن آلایش خوراکی دام(دل، جگر و قلوه) مدتی است در کشتارگاه صنعتی دام بیستون راه اندازی شده که در این طرح الایش خوراکی دام پس گذراندن مرحله پیش سرد در بسته بندی هایی که دارای تاریخ تولید، انقضاء و ... در سطح مراکز عرضه برای مصرف عرضه می شود که مصرف کنندگان میتوانند با خیال راحت از این محصولات استفاده کنند.
وی به مردم توصیه کرد: فراورده های خام دامی را از طریق مراکز معتبر تهیه کنند و به مهر و برچسب دامپزشکی دقت کنند و جدا از خرید گوشت های کشتار غیرمجاز که در خیابان کشتار می شوند پرهیز کنند.
وی از مردم خواست به خاطر ارزان خریدن سلامت خود و خانواده خود را به خطر نندازند.
پرور با اشاره به فعالیت 12کشتارگاه در استان گفت:از این تعداد کشتارگاه 11واحد به صورت سنتی و 1واحد به صورت صنعتی فعالیت می کنند.
وی ادامه داد:شهروندان می توانند هرگونه انتقاد پیشنهاد و یا مشاهده تخلف را با شماره1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512در میان بگذراند.

 

انتهای پیام/پ

بازدید از مراکز تهیه و توزیع فرآورده های خام دامی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار