بافق؛

حمله حیوانی وحشی 30 گوسفند را در بافق تلف کرد

در مزارع و باغات از جمله صحرای هنیه بافق یک حیوان وحشی که هنوز بطور دقیق شناسایی نشده است 30 راس از گوسفندان دامداران این منطقه را کشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ 20 روزی است در صحرا‌های بافق یک قلاده حیوان وحشی که هنوز بطور دقیق شناسایی نشده است با ورود به دامداری‌ها و خفه نمودن دام‌ها 30 راس از گوسفندان دامداران این منطقه را کشته است.

دامداران خسارت دیده اذعان داشتند: این حیوان بعد از بالا رفتن از دیوار و ورود از طریق جوی‌های اب و ورود به آغل گوسفندان حداود یک تا سه گوسفند را خفه کرده و مقدار کمی از گوشت یکی را می‌خورد.

دامداران با مراجعه به اداره محیط زیست شهرستان درخواست کردند این حیوان وحشی را به دام بیاندازند.

رئیس محیط زیست بافق در خصوص اقدامات این اداره برای حل مشکل گفت: با هدف جلوگیری و کاهش خسارت به دامداران این اداره در مرحله اول اقدام به ساخت یک دستگاه زنده بگیر حیوانات وحشی نموده و چند روزی در یکی از باغات محل نزدیک به دامداری‌های خسارت دیده نصب شده است.

سیدجلال موسوی تصریح کرد: مقرر گردید در صورتی که موفق به زنده گیری حیوان زیان کار نشدیم طی مکاتباتی که با سازمان محیط زیست صورت گرفته و براساس ضوابط و مقررات یک نفر میرشکار محلی به محل اعزام تا نسبت به دفع این گونه آسیب رسان اقدام نماید.

وی خاطر نشان کرد: دامداران برای امنیت دام‌های خود آغل‌هایی را که دارای دیوار کوتاه است حصارکشی کنند و راه‌های ورود این حیوانات را غیر ممکن کنند.

انتهای پیام/ص

حمله حیوان وحشی به گوسفندان دامدار بافقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.