مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی قم:

عرضه گوشت با قیمت هرکیلو 305 هزار ریال

توزیع گوشت گرم وارداتی در استان که با هدف کمک به معیشت شهروندان و تنظیم بازار انجام می شود هیچ گونه محدودیتی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگارن جوان از قم؛ علی اصغر همت گفت: مردم در این طرح می توانند، گوشت مورد نیاز خود را حداقل 30 درصد ارزان تر از قیمت گوشت داخلی به قیمت هر کیلوگرم 305 هزار ریال تهیه کنند.
وی ادامه داد: مدتی است قیمت دام زنده به دلیل کاهش عرضه، افزایش یافته و به تبع آن قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم گوسفندی نیز از مز 400 هزار ریال گذشته است.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای سامان دادن به این وضعیت، واردات گوشت گرم به داخل کشور و توزیع آن در شهرهای مختلف است که در همین رابطه توزیع گوشت گرم در استان قم نیز از ابتدای مرداد ماه جاری آغاز شده است.
همت بیان کرد: متاسفانه اتحادیه قصابان استان تا کنون از اجرای این طرح استقبال نکردند؛ بنابراین توزیع گوشت گرم وارداتی در استان قم از طریق سازمان میادین شهرداری و همچنین فروشگاه هایی که برای عرضه این محصول در سطح شهر قم مشخص شده است، انجام می شود.
مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی قم گفت: کیفیت گوشت گرم وارداتی توزیع شده در استان قم بر اساس نظرسنجی های به عمل آمده از شهروندان بسیار مناسب است و ارزان بودن قیمت آن نسبت به گوشت گرم داخلی به معنای بی کیفیت بودن این محصول نیست.
وی افزود: گوشت قرمز وارداتی به استان قم را گوشت بره نر با وزن لاشه 10 تا 15 کیلوگرم تشکیل می دهد که محصول بسیار با کیفیتی است؛ این محصول پس از گذراندن مراحل ذبح اسلامی در کشور گرجستان به سرعت به ایران ارسال شده و سپس برای توزیع در استان قم وارد مراکز فروش می شود.
وی ادامه داد: تاریخ استفاده از این محصول به صورت گرم (منجمد نشده) 72 ساعت است؛ به این معنا که از زمان توزیع گوشت گرم وارداتی در فروشگاه های استان تا رسیدن به دست مصرف کنندگان 72 ساعت زمان استاندارد مصرف درنظر گرفته شده است.
همت گفت: مصرف کنندگان می توانند هر گونه افزایش قیمت در این طرح را به اداره تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی گزارش دهند تا برخورد قانونی صورت گیرد.
وی بیان کرد: سلامت گوشت گرم وارداتی به استان قم قبل از توزیع توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان، مورد بررسی قرار گرفته و مراحل توزیع این محصول در مراکز فروش تحت نظارت این دستگاه انجام می شود.
وی ادامه داد: هم اکنون به طور میانگین روزانه 100 لاشه گوسفندی وارداتی در استان قم توزیع می شود که این رقم با آگاهی شهروندان از کیفیت این گوشت ها و همراهی اتحادیه قصابان استان قابل افزایش به 200 لاشه گوسفندی و حتی بالاتر است و محدودیتی در نحوه عرضه این محصول وجود ندارد.
مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی قم در ادامه به گران شدن قیمت گوشت مرغ در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: بر اساس راهکارهای تنظیم بازار، در چنین مواقعی توزیع ذخایر راهبردی محصول مورد نظر برای کاهش قیمت مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: اما متاسفانه فروشگاه های زنجیره ای استان در توزیع گوشت مرغ منجمد همکاری مورد نظر را نداشتند که در نهایت با دستور ستاد تنظیم بازار استان مقرر شد تمامی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای استان مرغ منجمد را با قیمت هر کیلوگرم 57 هزار ریال عرضه کنند.
وی بیان کرد: همچنین در خصوص قیمت تخم مرغ نیز با توجه به این که قیمت این محصول از مبدا (مرغداری) تا رسیدن به مشتری بدون ضابطه افزایش پیدا می کرد؛ با مشارکت دستگاهای متولی و مسئول در این رابطه، راهکاری درنظر گرفته شد.
همت ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی انجام گرفته قرار شد، قیمت نهایی هر کیلوگرم تخم مرغ بر مبنای قیمت آن در محل مرغداری به اضافه یک هزار ریال بابت هزینه حمل و برچسب، به اضافه سه درصد سود بنکداری، به اضافه 15 درصد سود فروش با شانه و 20 درصد به صورت خالص تعیین و در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

انتهای پیام/ت

توزیع گوشت گرم وارداتی در قم محدودیتی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار