100 عنوان از کتاب‌های کانون به پکن سفر می‌کنند

انتشارات کانون پرورش فکری با ارائه 100 عنوان از آثار خود در نمایشگاه کتاب پکن شرکت می‌کند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان؛ انتشارات کانون با ارائه و معرفی 100 عنوان از آثار خود در نمایشگاه کتاب پکن شرکت می‌کند.

بیست و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب پکن از تاریخ ۱ تا ۵ شهریور در حالی برگزار می‌شود که «ایران» میهمان ویژه‌ی این رویداد مهم فرهنگی است.

بر این اساس، کانون در کنار 12 ناشر و سه آژانس ادبی حضور خواهد یافت تا آثار فاخر ادبیات و تصویرگری ایران در حوزه‌ کودک و نوجوان را به نمایش بگذارد.

شعار این نمایشگاه «ایران، رویای رنگین جاده ابریشم» است و فضایی هشت متری به انتشارات کانون اختصاص یافته است. کانون در این نمایشگاه با تنظیم قرار ملاقات‌های از پیش تعیین شده قصد دارد از این فرصت گرانبها برای معرفی نشر ایران و کتاب کودک به ناشران چینی استفاده کافی را ببرد.

در همین این راستا، کاتالوگ کتاب‌های جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 2017 به زبان انگلیسی در حال آماده‌سازی است.

نمایشگاه کتاب پکن بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب در آسیاست و در واقع دروازه‌ای برای ورود به بازار نشر چین است.

بر اساس این خبر، در نمایشگاه سال گذشته بیش از ۲۴۰۰ ناشر حضور داشته‌اند و حدود ۳۰۰ هزار نفر از غرفه‌های متعدد آن بازدید کرده‌اند.

محور عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های این نمایشگاه در حوزه نمایش و عرضه کتاب (چاپی و الکترونیکی)، مبادلات حق نشر و ترجمه و برگزاری رویدادهای فرهنگی مرتبط با کتاب و نشر است.

گفتنی است؛ این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۴۳۰۰ مترمربع برگزار می‌شود و نزدیک به نیمی ‌از این فضا به موضوع نشر الکترونیک اختصاص می‌یابد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار