مراقبت و محافظت اولویت اول در نگاه به میراث فرهنگی است

استاندار کرمان گفت: نگاه به میراث‌های فرهنگی و تاریخی باید به گونه‌ای باشد که از آنها مراقبت و محافظت شود.

مراقبت و محافظت اولویت اول در نگاه به میراث فرهنگی و گردشگری استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ "علیرضا رزم حسینی" استاندار کرمان صبح امروز 21 مردادماه در جلسه اقتصاد مقاومتی اوقاف با اشاره به بازسازی بازار بارانداز در بازار قیصریه، اظهار کرد: این بازار با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی به مجموعه گردشگری تجاری شود.

وی سال های اخیر را دوران طلایی میراث فرهنگی و گردشگری دانست و عنوان کرد: نگاه به میراث‌های فرهنگی و تاریخی باید به گونه‌ای باشد که از آنها مراقبت و محافظت شود.

استاندار کرمان با تاکید باید براینکه بازار هندی‌ها بازسازی شود، تصریح کرد: 25 درصد از اعتبار مورد نیاز را استانداری، 25 درصد را سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و 50 درصد منابع مورد نیاز بازسازی بازار هندی ها را اوقاف متقبل شوند و ظرف یک ماه آینده بازسازی آن آغاز شود.

وی با بیان اینکه گودال خشت مال‌ها 70 سال محل فساد بود، تصریح کرد: اکنون یک سرمایه گذار ورود پیدا کرده تا در این محل پروژه ای اجرا کند و برخی منتقد اجرای این طرح شده اند و می گوییم منتقدان انتقادات خود را در قالب طرح ارائه نمایند.

استاندار کرمان با تاکید بر اجرای پروژه آب گرم سیرچ توسط اداره کل اوقاف، اظهار کرد: دستگاه های اجرایی استان باید زیرساخت های آن را تکمیل کنند.

انتهای پیام/س

 دوران طلایی میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار