اکبرپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

تشریح آخرین جزئیات سیل در مناطق شمالی کشور

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گزارشی از آخرین آمار حادثه دیدگان سیل در استانهای شمالی کشور را تشریح کرد.

//مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح گزارشی از حادثه سیل در سه استان شمالی کشور، اظهار داشت: یک خودرو با 5 سرنشین در شهرستان راز از توابع خراسان شمالی، دچار سیل بردگی می‌شود و در جریان این حادثه یک نفر جان خود را از دست ‌می‌دهد و یک نفر هم مصدوم و به بیمارستان منتقل می‌شود، همچنین سه نفر در این حادثه نجات پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اثر جاری شدن سیل در استان خراسان 8 نفر جان خود را از دست دادند، افزود: بخش اعظمی از مزارع کشاورزی و اماکن مسکونی دچار خسارت شده همچنین 114 خودرو در اطراف رودخانه نیشابور دچار سیل بردگی می‌شود که هنوز از آمار تلفات و مفقودین گزارشی از سوی استان ارائه نشده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: نیروهای ارزیاب منطقه بعد از فروکش شدن آب برای ارزیابی شریان‌های حیاتی، خسارات اماکن مسکونی و تاسیسات زیربنایی وارد عمل می‌شوند تا آمار خسارات را اعلام کنند.

اکبرپور تصریح کرد: در اثر بارش‌هایی که در استان گلستان از روز جمعه شروع شد با خسارت‌های زیادی در شهرستان کلاله و گنبد کاووس مواجه شدیم به طوری که یک خودرو با سه سرنشین مفقود و پس از عملیات امداد و نجات جسد یک نفر از این سه سرنشین کشف شد اما سایر سرنشینان این خودرو هنوز مفقود هستند.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: مابقی سرنشینان این خودرو هنوز مفقود هستند همچنین یک نفر هم در شهرستان گنبد کاووس در اثر شدت باد جان خود را از دست می‌دهد بر این اساس می‌توان گفت دو جان باخته و دو مفقود آمار گزارش شده از سیل استان گلستان هستند.

وی خاطر نشان کرد: مجموعا در سیلی که در سه استان کشور به وقوع پیوست 11 نفر جان خود را از دست دادند و 2 نفر هم مفقود هستند، البته 114 خودرو آسیب دیده هم گزارش شده که ممکن است در این خودروها آمار تلفات داشته باشیم.

اکبرپور گفت: در استان گیلان هم بارندگی داشتیم اما در شهرستان‌های این استان از جمله فومن، شفت، تالش و رودبار تلفات انسانی گزارش نشده و فقط شریان‌های حیاتی و زیر ساختهای استان دچار حادثه شدند که خسارات آنها بعد از فروکش شدن آب گزارش می‌شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور یادآور شد: سازمان مدیریت بحران در روز سه شنبه به محض دریافت اخطاریه هواشناسی، به استانهای تحت تاثیر، شرایط نامناسب جوی را هشدار داد و خواستار آماده باش اعضای شورای هماهنگی استان و شهرستان برای حفظ آمادگی شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار