پلارک مطرح کرد؛

حرم امام علی(ع) را به ٢٠ برابر گسترش دادیم

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: طی ٥ سال اخیر حرم امام علی(ع) را به ٢٠ برابر گسترش دادیم.

حرم امام علی(ع) را به ٢٠ برابر گسترش دادیم/ موکب داران با ویزای رایگان به عراق فرستاده می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در نشست خبری که امروز(شنبه 21 مردادماه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی 5 سال اخیر، حرم امام علی(ع) ٢٠ برابر بزرگتر از گذشته شده و همین موضوع تعجب بسیاری از مدیران را برانگیخته است.

وی افزود: ما با اقدامات بازسازی که در حرم‌های ائمه معصومین(ع) انجام دادیم اشتغال کشور را تقویت کردیم، تقریبا 6 سال است که حدود ٦ هزار کارگر، مهندس، تکنسین در عراق مشغول کار هستند.

پلارک با بیان اینکه هنر‌های رو به انقراض را به واسطه بازسازی حرم ائمه معصومین(ع) رونق دادیم، گفت: هنر‌های رو به انقراض ایرانی از جمله آینه کاری، قلم زنی، چوب کاری و غیره را به واسطه بازسازی حرم های ائمه معصومین(ع) گسترش دادیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطرنشان کرد: در زمان آغاز کار ستاد بازسازی عتبات عالیات فقط 2 آینه کار در ایران بودند که به ما در امور مربوط به بازسازی کمک کردند، اما در حال حاضر حدود 500 آینه کار حرفه ای در این کار مشغول فعالیت هستند.

پلارک افزود: یک هزار و 500 قالیباف در استان‌های کشور قالی‌های حرم‌های ائمه معصومین(ع) را می‌بافند که این میزان، تولید و اشتغال عظیمی را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان خودکشی در شهر راور کرمان به صفر رسیده است، گفت: توسعه قالیبافی در شهرستان راور کرمان که پیش از این بالاترین نرخ خودکشی را داشت، باعث تحول اقتصادی این شهر شد و به برکت معصومین(ع) خودکشی در این شهر به صفر رسید.

پلارک افزود: ما در دولت بودجه اختصاصی نداريم، اما از هر نهادی كه كمک كند استقبال می‌كنيم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: فردا (یکشنبه22 مردادماه) وزیر کشور عربستان برای آخرین گمانه زنی‌ها راجع به بازگشایی مرز خسروی به ایران می‌آید.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار نفر ویزا گرفتند، افزود: امسال به ٣ میلیون و ٢٠٠ هزار نفر ویزا می‌دهیم.

افزایش 20 درصدی خدمات در اربعین امسال

پلارک با بیان اینکه امسال خدمات بیشتری را به زائران عتبات عالیات ارائه می‌دهیم، گفت: امسال در بحث اسکان و تغذیه زائران اربعین حسینی ٢٠ درصد افزایش داریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: در حالی که پارسال یک میلیون و ٥٠٠ هزار نفر توسط موکب‌ها پذیرایی می‌شدند امسال به ٢ میلیون نفر این تعداد افزایش یافته است.

پلارک با اشاره به وضعیت اسکان زائران اربعین بیان کرد: امسال یک میلیون نفر می‌توانند اسکان داشته باشند، در حالی که سال گذشته ٨٠٠ هزار نفر قادر به اسکان بودند.

وی با اشاره به اینکه امسال صدور ویزا برای موکب داران رایگان است، گفت: با عملیات شناسنامه دار کردن موکب‌ها قصد داریم تا ویزای موکب داران را به صورت رایگان صادر کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه در سال گذشته مرز مهران تنها مرز خروجی برای انتقال کالا به عراق بود، تصریح کرد: با تمهیدات انجام شده امسال مرز شلمچه و چذابه هم برای انتقال کالا به عراق تعیین شده است و از ابتدای محرم، اجناس موکب‌ها به این کشور منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

رونق دوباره هنرهای اصیل ایرانی در بازسازی حرم های ائمه معصومین(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد رنجبران
۲۱:۱۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
"رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: فردا (یکشنبه22 مردادماه) وزیر کشور عربستان برای آخرین گمانه زنی‌ها راجع به بازگشایی مرز خسروی به ایران می‌آید."

از گزاره های این خبر چنین بر می‌آید وزیر کشور عراق مد نظر بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
مرحبا
آخرین اخبار