افغانستان خواستار همكاری ايران در توسعه صنعت گردشگری شد

مدیرکل توسعه گردشگری وزارت فرهنگ افغانستان در ديدار با رایزن فرهنگی ایران در كابل، خواستار كمك ايران به افغانستان در توسعه امور مربوط به گردشگری شد.

افغانستان خواستار همكاری ايران در توسعه صنعت گردشگری شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «حسینی»، مشاور معاونت امور گردشگری و «محمدرامین عتیق‌زاده»، مدیرکل تحقق، توسعه و بازاریابی گردشگری وزارت فرهنگ افغانستان، با «رضا ملکی»، رایزن فرهنگی ایران در این کشور دیدار کردند.

حسینی، مشاور معاونت امور گردشگری وزارت فرهنگ افغانستان در آغاز این دیدار گفت: ۲ ملت ایران و افغانستان دارای تاریخ، تمدن، فرهنگ و زبان مشترک هستند و این مؤلفه‌ها موجب می‌شود تا تمامی سعی و همت خود برای ارتقای همکاری‌های فرهنگی و گردشگری به کار گیریم.

وی ادامه داد: به دلیل عدم آشنایی مردم کشور افغانستان با پیشرفت‌های پزشکی و علمی و همچنین اماکن و مناطق تفریحی سالم در ایران، مقاصد خود برای درمان و گردشگری کشورهایی را انتخاب می‌کنند که هیچ سنخیتی با  موازین اسلامی ندارند.

عتیق‌زاده، مدیرکل تحقق، توسعه و بازاریابی گردشگری وزارت فرهنگ افغانستان هم اظهار کرد: با توجه به آداب و سنن  مذهبی و فرهنگ و زبان مشترک، بهترین مسیر برای گردشگر افغانستانی به خصوص در موضوع توریسم پزشکی، کشور ایران است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه دانش ما در زمینه گردشگری و هتلداری بسیار کم و مراکز آکادمیک در این زمینه نداریم، در حال اعزام عده‌ای از دست‌اندکاران این حوزه برای آموزش سه ماهه به کشور هند هستیم که این مسأله با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و زبانی هزینه‌ای ما را چند برابر می‌کند. از این رو وزارت فرهنگ افغانستان تصمیم گرفته است تا مرکز آموزش عالی (انیستیتو) گردشگری و هتلداری را راه‌اندازی کند که در این راه از رایزنی فرهنگی ایران درخواست همکاری داریم.

در ادامه این دیدار رضا ملکی، رایزن فرهنگی ایران هم بیان کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌های بسیاری در تمام زمینه‌های علمی، فناوری و تکنولوژی‌های جدید دنیا کسب کرده است که در بعضی از این علوم، ایران در رده کشورهای برتر قرار دارد.

پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به نقل از ملکی نوشت: این پیشرفت‌ها تنها اختصاص به ایران ندارد؛ بلکه متعلق به تمام جهان اسلام، همسایگان و به ویژه کشور دوست افغانستان است. ایران از هیچگونه مساعدتی در همه زمینه‌ها به ملت عزیز افغانستان دریغ نخواهد کرد و در تمام زمینه‌ها آمادگی همکاری داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.