زنجان؛

اعلام آمادگی استان زنجان برای همکاری با سازمان نقشه برداری کشور

رئیس سازمان نقشه برداری کشوربا بیان اینکه توسعه جوامع در سایه اطلاعات مکانی میسر می شود،گفت : ۹۰ درصد اطلاعات دنیای امروز در خصوص موقعیت جغرافیایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛آزموده اردلان در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان به ضرورت جمع آوری اطلاعات جغرافیایی و لزوم توسعه جوامع در بستر اطلاعات تأکید کرد و افزود : در دنیای امروز توسعه و پیشرفت در سایه خلاقیت و تسلط بر پیرامون خود حاصل می شود.
وی اضافه کرد :سازمان نقشه برداری کشور به عنوان یکی از بازوان فنی مدیریت و برنامه ریزی خدمت می کند.
آزموده اردلان با بیان اینکه در عصر حاضر اطلاعات به افراد و جوامع توانایی می دهد، افزود: تواناترین افراد کسانی هستند که بیشترین اطلاعات را دارند و عمده اطلاعات امروز با مکان در ارتباط است بنابراین بیش از 90 درصد اطلاعات دنیای امروز در خصوص مکان و موقعیت است.
به گفته رئیس سازمان نقشه برداری کشور، در صورت بهره مندی از اطلاعات موقعیت جغرافیایی، به سازمانی توانمند و برنامه ریزی توسعه ای تبدیل می شود از اینرو در جوامع پیشرفته درصدد هستند امکان تبادل و برخوداری از اطلاعات مکانی را فراهم سازند.
وی خاطر نشان کرد : شناخت پیرامون در سایه نقشه برداری فراهم می شود که می توان از طریق نقشه های به دست آمده طرح های خود را پیاده کرد.
آزموده اردلان با اشاره اینکه برای اطلاعات مکانی نیازمند مختصاتی هستیم، تصریح کرد: به همین منظور نقاطی قابل دسترس به منظور کسب اطلاعات مورد نظر در خصوص موقعیت ها ایجاد می شود.
وی با اشاره به اینکه برای اینکه یک منطقه بتواند اطلاعات مکانی ارائه دهد نیازمند سازوکاری است که از بعد ارتفاعی و سه بعدی که یکی از آنها شبکه ترازیابی است ایجاد و گسترش می یابد،ادامه داد: در شبکه های ترازیابی درجات مختلفی تعریف می شود که شبکه ترازبابی درجه یک اختلاف ارتفاع را با میلی متر نشان می دهد.
رئیس سازمان نقشه برداری کشور با بیان اینکه ارائه خدمات در سطح منطقه یکی از اولویت های سازمان است، گفت: این خدمات در قالب گردهمایی کشورهای اکو و برگزاری دوره ها تشکیل می شود.
به گفته ی وی تامین اطلاعات مربوط به بستر دریا، ناهمواری ها و امواج از دیگر محصولات سازمان است که در سطح بین المللی برای شناورهای ارائه می شود.
انتهای پیام/ش

توسعه جوامع در سایه اطلاعات مکانی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.