با تلاش تیم امداد و حوادث امور آبفای کاشان

شکستگی خط انتقال آب 400 میدان شهید منتظری در کوتاه ترین زمان ممکن مهار شد

حادثه در یکی از خطوط اصلی آبرسانی در میدان شهید منتظری و جایگاه پمپ بنزین با تلاش نیروهای امداد و حوادث امور آبفای کاشان و همکاری دستگاه های امدادی و خدماتی مهار شد و قطع موقتی آب منازل منطقه مرتفع گردید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مدیر امور آبفای کاشان با اعلام این خبر گفت: حادثه در ساعت 17 و 15 دقیقه جمعه 20 مردادماه 96 از طریق سامانه 122 به واحد امداد و حوادث آبفای کاشان اطلاع داده شد. بلافاصله شیرهای اصلی خطوط آب منتهی به محل حادثه قطع و تیم عملیاتی امداد و حوادث آبفا رأس ساعت 18 درمحل حاضر و عملیات اصلاح و تعمیر آغاز گردید.

مهندس حبیب الله کریمی افزود: علی رغم این که شیرهای اصلی خط انتقال آب به محل حادثه در کوتاه ترین زمان ممکن بسته شد ولیکن آب باقی مانده در خطوط منتهی به محل حادثه باعث شد تا آب در خیابان های اطراف جاری شده و عبور و مرور را برای ساعاتی مختل نماید.

وی در خصوص علل و عوامل حادثه گفت: علت اصلی بروز حادثه نامناسب بودن بستر مسیر لوله گذاری و نیز اجرای خط عرضی برای انشعاب  سبز و ترمیم غیر اصولی ترانشه این خط موجب نفوذ آب از فضای سبز به زیر خط اصلی و سست شدن زیر خط و عبور تریلر حامل سوخت از روی خط و جدا شدن اتصالات بوده است .

کریمی تصریح کرد: فشار ناشی از عبور تریلر حامل سوخت  و سستی بستر مسیر انتقال باعث گردید تا لوله از محل اتصالات جدا شود. 

وی یادآور شد: خطوط با اقطار بالا( 300 و 900  میلی متر)  از خطوط اصلی  شبکه توزیع  و تأمین آب در مناطق مختلف شهر کاشان   می باشند که حجم زیادی از آب را در واحد زمان عبور می دهد به این جهت هرگونه حادثه  بروی این خطوط باعث اتلاف آب در حجم گسترده و قطعی در بسیاری از نقاط تحت پوشش می گردد.

مدیر امور آبفای کاشان خاطرنشان کرد: تیم امداد و حوادث  امور آبفای کاشان با استفاده از ظرفیت های فنی ، کارشناسی و عملیاتی خود توانست در کوتاه ترین زمان ممکن و رأس ساعت 3 و 5 دقیقه بامداد شنبه 21 مردادماه مشکل پیش آمده را رفع نموده و آب شرب شهروندان برقرار گردد. 

کریمی افزود: حادثه ایجاد شده علی رغم این که مشکلاتی برای شهروندان ایجاد نموده و حجم زیادی آب اتلاف شد ولیکن شرایط واقعی فراهم نمود تا هماهنگی و همکاری بین دستگاههای مختلف امداد و نجات شهرستان را فراهم نماید. ضروری است از همکاری شایسته ی مدیریت بحران فرمانداری کاشان ، شهرداری ، هلال احمر و آتش نشانی نیروی انتظامی و همچین تلاشگران عصه سقایت (پرسنل عملیاتی امور آبفای کاشان ) قدردانی و تشکر نمایم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار