سمیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

افزایش ابتلای افراد به سرطان در اثر کم تحرکی و تغذیه ناسالم

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: تغییر سبک زندگی و استعمال دخانیات خطر ابتلای سرطان در افراد را افزایش می دهد.

افزایش ابتلای افراد به سرطان در اثر کم تحرکی و تغذیه ناسالم فرهاد سمیعی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت میزان شیوع سرطان در دنیا و مراکز مختلف بین‌المللی یکسان بوده و متأسفانه منحنی این عارضه به دلیل توسعه شهر‌ها و بالا رفتن سن امید به زندگی در میان مردم افزایش یافته است.

سمیعی بیان کرد: آمار شیوع سرطان در کشور در حد جهانی بوده و سالیانه بین ۸۰ تا ۹۰ هزار مورد به سرطان مبتلا می شوند که این موارد را وقتی به تعداد بیماران سال‌های قبل اضافه می‌کنیم حدود بیش از ۶۰۰ هزار بیمار سرطانی در حال طی کردن طول دوره درمانشان هستند.

وی با بیان اینکه پس از روند بهبودی بیماری سرطان افراد  تا پنج سال آزمایش‌های مختلف را با هدف چکاب انجام می‌دهند، افزود: شایع‌ترین سرطان‌ها در ایران بیماری سرطان پستان در بین زنان است و پروستات در بین مردان است که بر اساس آمار‌ها سرطان معده و روده بزرگ و همچنین ریه نیز از شایع‌ترین بیماری‌ها بخصوص در بین آقایان است.

سمیعی تأکید کرد: استعمال دخانیات سبب افزایش ۴۰ درصدی خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها در بین افراد می‌شود که با سبک زندگی سالم این عارضه قابل پیشگیری است.

وی یادآور شد: خطر بروز مشکلات مختلف در اثر دکل های مخابراتی هنوز به اثبات نرسیده است و  بیماری سرطان به دلیل تغییر سبک زندگی افراد ایجاد می‌شود که کم تحرکی و حتی آلودگی هوا می‌تواند در بروز این عارضه تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

کم تحرکی و تغذیه ناسالم از عوامل ابتلا به سرطان در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
وقتی شهرداری تا یه زمین خالی میبینه فوری توش چمن کاری میکنه و چار تا تاب و سرسره میذاره و نمیذاره مردم توش بازی کنن و تحرک داشته باشن معلومه مردم هزار مرض میگیرن همه مرگای سرطانیا و سکته ایا و چاقیا خونشون گردن شهرداریه