اولادقباد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

آموزش و پرورش وزیری از بدنه خود می‌طلبد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به چالش‌های موجود در وزارت آموزش و پرورش، گفت: انتخاب وزیر از بدنه آموزش و پرورش می‌تواند به رفع چالش‌های این وزارتخانه‌ کمک کند.

آموزش و پرورش وزیری از بدنه خود می‌طلبدفریده اولاد‌قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد انتظارات از وزیر آموزش و پرورش و عملکرد فرد پیشنهادی برای تصدی‌ این وزارتخانه‌ اظهار کرد: در مورد وزرای‌ پیشنهادی در فراکسیون امید جلساتی برگزار شده اما هنوز وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در این جلسه‌ حاضر نشده است.

 وی ادامه داد: وز‌را از لحاظ عملیاتی بودن برنامه‌ها باید مورد توجه قرار گیرند و برنامه‌های آنها را بررسی‌ خواهیم کرد که برای وزیر آموزش و پرورش این بررسی‌ طی یک الی ۲ روز آینده محقق خواهد شد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به دلیل آنکه از بدنه این وزارتخانه‌ بزرگ بوده می‌تواند مفید واقع شود چراکه از نزدیک با مسائل آموزش و پرورش و فرهنگیان آشنا است.

 اولاد‌قباد تصریح کرد: وزیری برای آموزش و پرورش نیاز است که دغدغه‌ تعلیم و تربیت را داشته باشد و از شرایط آن آگاه باشد.

 وی افزود: به نظر می‌رسد در آموزش و پرورش با توجه به شرایط در سال 96، پنج هزار میلیارد تومان کسری‌ بودجه داشته باشیم که این مسئله نشان می‌دهد آموزش و پرورش چالش‌های خاص خود را دارد علاوه بر این در برنامه ششم توسعه‌ در لایحه دولت تنها یک بند به آموزش و پرورش اختصاص داشت که مربوط به مسئله خرید خدمات آموزشی بود.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با تأکید بر اینکه از دولت انتظار داریم آموزش و پرورش اولویت اول کشور باشد، بیان کرد: مسئله دیگری که در آموزش و پرورش وجود دارد بحث نظام رفاهی برای فرهنگیان است که باید وزیر پیشنهادی این مسئله را مورد توجه قرار داده و عملیاتی کند.

 اولاد‌قباد عدم تعادل و توازن در سرانه را یکی دیگر از چالش‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: در بسیاری از مناطق کشور حتی کلانشهر‌ تهران در مناطق حاشیه‌ای شاهد نامناسب‌ بودن شرایط مدارس و استهلاک‌ آن هستیم بنابراین باید وزیری آشنا با شرایط برای آموزش و پرورش اعلام شود.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد انتقادات وارد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مورد وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان یادآور شد: این مسئله در فراکسیون‌های مجلس بررسی شود و نمی‌توان نظر قطعی برای آن داد.

 

انتهای پیام/

 

آموزش و پرورش اولویت اول دولت باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داداش
۱۶:۳۲ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
ما هرساله این شعار که وزیر باید از بدنه آموزش و پرورش باشد را می شنویم ولی در انتصاب کسانی را انتخاب می کنیم که مانند آقای بطحایی هیچ کاری جز سنگ اندازی برای معلمان انجام نداده اند!!
آخرین اخبار