ونزوئلا: ترامپ ثبات آمریکای جنوبی را تهدید می‌کند

دولت ونزوئلا اعلام کرد رییس جمهور آمریکا تهديدی برای ثبات آمريکای جنوبی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دولت ونزوئلا ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا را به تهدید کردن ثبات آمریکای جنوبی متهم کرد.

همچنین مرکوسور (اتحادیه تجاری و اقتصادی آمریکای جنوبی) روز شنبه در بیانیه‌ای که وزارت امور خارجه آرژانتین آن را منتشر کرد ، تاکید کرد با توسل به زور در ونزوئلا مخالف است.

این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید به مداخله نظامی در ونزوئلا کرد. این اتحادیه که آرژانتین، پاراگوئه، اروگوئه و برزیل از اعضای آن هستند هفته گذشته عضویت ونزوئلا را برای مدت نامحدودی به حال تعلیق درآورد.
 
در بیانیه مرکوسور آمده است از دیدگاه کشورهای عضو، گفتگو و دیپلماسی تنها ابزارهای قابل قبول برای تقویت دموکراسی در ونزوئلا است.
 
در خبری دیگر؛ لی مک کلنی Lee McClenny، کاردار آمریکا در ونزوئلا به همراه سایر دیپلماتهای مقیم کاراکاس با وزیر خارجه ونزوئلا دیدار کرد. 
 
قرار است خورخه آریزا،‌ وزیر امور خارجه ونزوئلا، در جمع دیپلماتهای خارجی مقیم کاراکاس سخنرانی کند. گفته می شود وزیر امور خارجه ونزوئلا قرار است در این سخنرانی از اظهارات دونالد ترامپ،‌  رئیس جمهور آمریکا،‌  مبنی بر روی آوردن به اقدام نظامی برای حل بحران سیاسی ونزوئلا انتقاد کند. کاردار آمریکا در ونزوئلا درباره حضورش در این مراسم اظهار نظری نکرد. آمریکا و ونزوئلا از سال 2014 تاکنون روابط خود را به سطح کاردار تنزل داده اند. 

 

 
انتهای پیام/
 

واکنش ونزوئلا به سخنان تهدیدآمیز ترامپ

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
امریکا می خواهد همه کشور ها دستنشانده او باشند وکسی ضد اوحرفی نزند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۳۹۶
................
آخرین اخبار