نخستین تلاش‌های انسان برای پرواز + فیلم و تصاویر

سال‌ها طول کشید تا انسان به رویای دیرینه خود یعنی پرواز جامه عمل بپوشاند اما در نهایت این خواسته با طی مسیری سخت و طولانی تحقق یافت.

تلاشهای نخستین انسان برای پرواز+ فیلم و تصویربه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ انسان از زمانی که خود را شناخته آرزوی پرواز را در سر می پرورانده است. در سالهای اولیه تلاش‌های او برای تحقق خواسته‌اش بی نتیجه ماند اما با گذر زمان و استفاده از تجربیات گذشته سرانجام  توانست آرزوی خود را محقق سازد و در  آسمان بیکران همچون پرنده ای به پرواز درآید.

با شنیدن واژه پرواز شاید اولین چیزی که به ذهن انسان برسد، نام برادران رایت باشد. بیشتر افراد تصور می‌کنند برادان رایت اولین کسانی بودند که پرواز را تجربه کردند، اما مطالعه تاریخ، صحت این ادعا را رد می‌کند.

گفته می‌شود اولین ایده پرواز، بعد از ساخت بادبادک توسط چینی‌ها به ذهن انسان خطور کرد. چینی‌ها 400 سال پیش از میلاد از بادبادک در مراسم مذهبی‌شان استفاده می‌کردند. با دیدن صحنه پرواز بادبادک در آسمان، شوق پرواز در وجود انسان شکل گرفت و او را به تلاش برای رسیدن به این رویای شگفت انگیز واداشت. این تلاش‌ها تا قرن 15 میلادی یعنی زمان لئوناردو داوینچی نقاش یا بهتر بگوییم طراح ادامه یافت. داوینچی بیش از 100 طراحی در مورد ماشین پرنده «ارنیتاپتر» دارد که بسیار شبیه به هلیکوپترهای امروزی است. به عبارتی در ساخت هلیکوپتر از این طرح‌ها الگو بردای شده است.

پس از داوینچی نوبت به برادران مون گل فیه در قرن 18 میلادی رسید. برادران فیه مخترع اولین بالون‌ها بودند. می توان به جرات گفت اختراع بالون گام بزرگی در مسیر تحقق رویای پرواز بوده است.

قدم بعدی در پرواز را جرج کیلی در قرن 19 برداشت. او توانست برای ماشین پرنده‌اش بالهایی را طراحی کند که هوا روی آنها به بهترین نحو جریان داشته باشد. او به این نتیجه رسید که برای پرواز در بردهای طولانی،  به منبعی نیاز است که بتواند نیروی لازم را تولید کند. عملکرد این ماشین پرنده شبیه به بالون بود با این تفاوت که در طراحی آن برای تامین نیروی مورد نیاز، موتوری تعبیه شد. اما نقطه عطف تحقق رویای پرواز مربوط به قرن 20 یعنی همان زمان برادران رایت می‌باشد. آنها موفق شدند برای هواپیمای خود موتوری با قدرت 12 اسب بخار تولید کنند. آنها اولین کسانی بودند که توانستند پرواز به معنای امروزی را تجربه نمایند.

پس از برادران رایت، تلاشهای انسان برای پرواز رنگ و بوی موفقیت به خود گرفت. طی تغییراتی که در گذر زمان در طراحی و ساخت هواپیماها رخ داد، امروزه شاهد پیدایش هواپیماهای فوق پیشرفته ای هستیم که پرواز را برایمان ملموس تر می‌نمایند.

ویدئو و تصاویر زیر مربوط به روند اختراع هواپیما است. 

تلاشهای نخستین انسان برای پرواز+ فیلم و تصویر

تلاشهای نخستین انسان برای پرواز+ فیلم و تصویر

تلاشهای نخستین انسان برای پرواز+ فیلم و تصویر

تلاشهای نخستین انسان برای پرواز+ فیلم و تصویر

 

انتهای پیام/
 
 

ویدئوی پیدایش هواپیما از ابتدا تا کنون

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار