نعمتی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم:

باید آهنگ وزارت اقتصاد و بهداشت کوک شود/ بیکاری و اشتغال اَبر چالش امروز کشور هستند

نماینده مردم تهران گفت: مسئله بیکاری و اشتغال اَبر چالش امروز کشور هستند.

بهروز نعمتی/ مخالفبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز نعمتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در موافقت  با کلیات آن اظهار داشت: بدون شک انتخابات یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و یکی از آرزوهای کشورهای همسایه است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات با بیان اینکه طی 38 سال گذشته در کشور انتخابات‌های زیادی برگزار شده، ادامه داد: در اوایل انقلاب برخی افراد به دنبال این بودند که یا جمهوریت و یا اسلامیت را از نظام حذف کنند اما امام راحل(ره) فرمودند که جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

وی تصریح کرد:‌ در انتخابات گذشته آقای روحانی با بیش از 24 میلیون رأی انتخاب شدند اما امروز وی رئیس جمهور تمام ملت ایران هستند و موافقت بنده با کابینه پیشنهادی آقای رئیس جمهور به دلیل تجربیات وزرای پیشنهادی است و مطمئن باشید این تجربیات برای تحقق شعارها و صحبت‌هایی که رئیس جمهور در زمان انتخابات انجام دادند موثر خواهد بود.

نعمتی با بیان اینکه اعتدال یکی از شعارهای آقای روحانی در انتخابات بود، افزود: به نظر من اعضای کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم که خدمت گذارند و از حاشیه به دور هستند یکی از نقاط قوت دولت دوازدهم خواهند بود. اکثر کسانی که امروز به عنوان وزرای پیشنهادی دولت معرفی شدند از نقاط قوت خوبی در زمینه وزارتخانه‌هایی که معرفی شدند برخوردار هستند.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات گفت: آقای ظریف که به عنوان وزیر امور خارجه پیشنهاد شدند از ابتدا جزء نفرات لیدر وزارت امور خارجه بودند و اقداماتی که در طول دولت یازدهم انجام دادند امروز به نتیجه رسیده و یا آقای زنگنه که یکی از نیروهای زحمت‌کش و پرتلاش و جهادگری است که در ایام مختلف زحمات خوبی را در دولت کشیده‌اند، مانند قرارداد شرکت توتال البته ما این قرارداد را کافی نمی‌دانیم و باید به دنبال اتفاقات بهتری برویم.

وی ادامه داد: به نظر من حفظ وزرای کارآمد دولت باعث شده پیشرفت‌های دولت در دوره گذشته استمرار داشته باشد و حتما 9 وزیری که در دولت یازدهم خدمت کردند و امروز بار سنگین دولت دوازدهم را به دوش دارند وظیفه‌ای سنگین‌تر از گذشته دارند و معتقدم باید شعارهای رئیس جمهور منتخب را محقق کنند.

نعمتی با بیان اینکه 9 وزیر جدید بعد از گرفتن رأی اعتماد باید در چارچوب شعارهای رئیس جمهور حرکت کنند، ادامه داد: وزیر جوان دولت دوازدهم که توسط رئیس جمهور به مجلس معرفی شده مایه نشاط و سرزندگی در کشور است. آقای جهرمی پیشتر معاونت زیرساخت وزارت ارتباطات را برعهده داشته است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات ادامه داد: بسیار خوشحال هستم که وزرای باتجربه‌ای جهت تصدی سمت در حوزه سیاست داخلی معرفی شدند اما توقعاتی که از این وزرا در حوزه سیاست داخلی می‌رود این است که باید حقوق شهروندی را مورد توجه قرار دهند و منشور حقوق شهروندی باید در وزارت کشور به درستی اجرا شود و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که برخی افرادی که مسئولیت ندارند و در برخی مواقع تصمیمات غیرمسئولانه‌ای را به دولت تحمیل می‌کنند، نتوانند به نام نظام مشکلاتی را برای کشور ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد در زمینه حقوق شهروندی در مجامع بین‌المللی ما مورد سوال قرار می‌گیریم، گفت: واقعا نیازمند این هستیم که حقوق شهروندی مورد توجه ویژه قرار بگیرد اما چند پیشنهاد هم به دولت دارم. پیشنهاد اولم به دولت این است که موضوعات مهم کشور چون برنامه ششم توسعه را با جدیت پیگیری کند تا اثرگذاری آن در میان مردم وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: واقع‌گرایی و واقع بینی از طرف دولت نسبت به برنامه‌ها یک اصل مهم است و دولت باید نسبت به مشکلاتی که در کشور وجود دارد به‌ویژه مشکلات اقتصادی به صورت برنامه محور نگاه کند. مطلب دیگری که باید رئیس جمهور به آن پایبند باشند توجه ویژه به شعارهایی است که در زمان انتخابات دادند.

وی تصریح کرد: بعضا در کشور صداهای ناکوکی از وزارتخانه‌ها خارج می‌شود، باید کاری کنیم تا این صداها کوک شوند و خواهشم از رئیس جمهور این است که یک تیم واحد به‌ویژه در حوزه‌های مدیریت، اقتصاد و سلامت انتخاب کنند.

نعمتی درباره استفاده از زنان فرهیخته، جوانان و اقلیت‌های مختلف در دولت گفت: این گروه‌های ذکر شده در انتخابات به آقای روحانی بسیار کمک کردند و توقع این مردم برای رفع مشکلاتشان بسیار توقع به جایی است.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات افزود: در دولت دوازدهم باید به موضوع حقوق شهروندی توجه ویژه شود تا برخی ادعاهایی که در زمینه حقوق بشر نسبت به جمهوری اسلامی ایران مطرح می‌شود از بین برود.

وی خطاب به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم  خاطرنشان کرد: ابر چالش‌‌های کشور، مشکلات اشتغال، بیکاری، عدم رونق اقتصادی و همچنین موضوعات مختلف مشکلات اجتماعی است، از تمامی وزرا این توقع می‌رود با دارا بودن سال‌ها تجربه این مشکلات را حل کنند به‌ویژه این توقع از وزارت صنعت، معدن و تجارت بیشتر است که مشکلات متعدد مجموعه‌های صنعتی کشور را حل کند.

انتهای پیام/

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار