فتح اللهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

هزینه بیش از 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری برای تأمین زیرساخت‌های شهری

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: بیش از 2 هزار میلیارد تومان صرف ایجاد زیرساخت های شهری در مناطق شده است.

هزینه بیش از 2 هزار میلیارد تومانی شهرداری برای تأمین زیرساخت‌های شهریعبادالله فتح اللهی مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: شهرداری برای تأمین سرانه‌های خدماتی در برخی مناطق ناگزیر است تا املاک مسکونی را تملک کند و آن‌ها را به فضای سبز، آموزشی یا بهداشتی تغییر دهد تا سرانه مورد نیاز منطقه تأمین شود.

وی ادامه داد: تامین زیرساخت های مورد نیاز در بافت های فرسوده از وظایف دولت است و شهرداری در یک دهه اخیر بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای تامین زیرساخت ها در حوزه های مختلف شهری هزینه کرده است.

فتح اللهی تصریح کرد: 50 دفتر خدمات نوسازی در پایتخت به صورت رایگان فعالیت می‌کنند که به عنوان مجموعه‌هایی فنی، متخصص و متعهد هستند و دانش، تجربیات و اطلاعات خود را در اختیار مجموعه مدیریت شهری قرار می دهند.

مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران اضافه کرد: شهرداری تهران در مناطق مختلف اقدام به تأسیس مجموعه‌های ورزشی، مساجد، سرای محله و غیره کرده و دولت نیز پس از تصویب سند ملی مکلف است تا همپای شهرداری، مسئولیت تأمین بخشی از سرانه‌های خدماتی از جمله آب، برق، گاز، فاضلاب، بهداشت و غیره را بپذیرد.

وی در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد تا برای تسریع در امر نوسازی بافت های فرسوده مدیریت هماهنگ، یکپارچه و پاسخگو در مقیاس شهری با محوریت مدیریت شهری به منظور هم راستاسازی، هماهنگی و هم افزایی نهادها و دستگاه های دخیل در فرآیند بازآفرینی و نوسازی محلات هدف با فعال کردن ستاد بازآفرینی و جلب مشارکت سازمان‌های درون و بیرون شهرداری و نهادهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره، ایجاد شبکه های همکاری به منظور افزایش تعامل دستگاه ها و همچنین تعامل دستگاه ها با شهروندان انجام شود.

انتهای پیام/

تامین زیرساخت‌های شهری در بافت‌های فرسوده از وظایف دولت است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار