جمالی در اختتامیه المپیادهای ریاضی و شیمی مطرح کرد؛

برگزاری ۱۶۰ آزمون در کشور/ شرکت ۱۹ نفر در المپیاد‌های ریاضی و شیمی

دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور با اشاره به برگزاری ۱۶۰ آزمون در کشور گفت: در مجموع ۱۹ نفر در المپیاد‌های ریاضی و شیمی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احسان جمالی دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور صبح امروز در مراسم اختتامیه هجدهمین المپیاد بین المللی ریاضی و دهمین المپیاد بین المللی شیمی که صبح امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: استادانی در رشته شیمی و از کشور‌هایی از صربستان، عراق، روسیه و در رشته ریاضی از کشور‌های روسیه، اکراین و ایران در این المپیاد حضور داشتند.


وی بیان کرد: سازمان سنجش موظف به اجرای آزمون‌های پذیرش دانشجو است که سالانه ۱۶۰ آزمون برگزار می‌کند و المپیاد بین المللی یکی از برنامه‌های مهم این سازمان محسوب می‌شود.


جمالی ادامه داد: سازمان سنجش بر اساس مصوبات قانونی موظف به برگزاری المپیاد‌ها است که تا به امروز ۲۲ دوره المپیاد علمی برگزار کرده است، به طوری که اولین المپیاد کشور در سال ۷۵ با  ۶ رشته آغاز و اکنون با ۲۰ رشته برگزار می‌شود و در آینده دو رشته به المپیاد داخل اضافه می‌شود.

وی افزود: برگزاری المپیاد داخلی در سه مرحله برگزار می‌شود که اولین مرحله همزمان با آزمون کارشناسی ارشد در ۲۰ رشته است و تعداد ۳۵۳ هزار نفر با هم به رقابت پرداخته و ۳۱۰ نفر به مرحله بعد راه یافتند.

دبیر المپیادهای علمی دانشجویی کشور گفت: این المپیاد در ۸ قطب به صورت دانشگاهی برگزار و نفرات برتر به مرحله بعد راه پیدا می‌کنند که ۲ هزار و ۵۸۵ نفر در المپیاد نیمه متمرکز برگزار شد و در هر رشته در هر قطب ۸ نفر انتخاب شده اند و ۶۶۹ نفر به مرحله نهایی راه یافتند و این مرحله با حضور ۷۹۹ نفر برگزار شد.


وی ادامه داد: هدف از این آزمون، شناسایی دانشجویان نخبه و ترغیب آنها به مطالعه و تحقیق و ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری عمیق‌تر و حمایت مادی و معنوی از آنها برای تحصیل در ایران است که وزارت علوم و بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی را برای نفرات برتر المپیاد در نظر می‌گیرند.

جمالی گفت: در رشته شیمی ۴۳ نفر و در ریاضی ۴۵ نفر حضور داشتند که پنج نفر از آنها برای مرحله نهایی انتخاب شدند و کشور‌های صربستان، تاتارستان، اکراین، عراق، روسیه و لهستان در این المپیاد حضور دارند و در رشته‌های ریاضی و شیمی هرکدام ۱۹ نفر شرکت کننده داشت که ۱۴ نفر دانشجویان خارجی و ۵ نفر ایرانی بودند.

 لزوم مشورت از سرپرست تیم‌ها در طراحی سوالات المپیاد

در ادامه مراسم باقریان عضو کمیته علمی المپیادهای علمی دانشجویی کشور گفت: برای برگزاری این مراسم زحمات زیادی کشیده شد، ولی متاسفانه فقط چند کشور شرکت کردند که رایزن‌های فرهنگی باید تلاش بیشتری بکنند.


وی بیان کرد: سرپرست تیم‌ها در تصحیح اوراق با ما مشارکت دارند و بهتر است از سرپرست تیم‌ها برای طراحی سوالات مرحله ن‌هایی المپیاد استفاده شود.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار