امیری‌خامکانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو؛

نباید گناه تغییرات آب و هوایی را به پای بیطرف نوشت

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان گفت: بیطرف در دوره تصدی خود بر وزارت نیرو سیاست‌های نظام را اجرا می‌کرد و نباید گناه تغییرات آب و هوایی را به پای بیطرف نوشت.

نباید گناه تغییرات آب و هوایی را به پای بیطرف نوشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین امیری‌خامکانی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با حبیب‌الله بیطرف وزیر پیشنهادی نیرو، اظهار داشت: بیطرف همواره بهترین تعامل را با نمایندگان داشته، فردی پاسخگو، اجرایی و بدون حاشیه و از مدیران باتجربه و متخصص است.

وی افزود:‌ بیطرف مدیری است که با رانت بالا نیامده و از مدیران انقلابی است که از استان‌ها و جهاد کشاورزی کار خود را آغاز کرده، رشد کرده و تجربه خوبی در کارهای اجرایی کشور کسب کرده است.

امیری‌خامکانی تصریح کرد: درمورد عملکرد وی باید بگویم که در سال 76 که وزارت نیرو به بیطرف سپرده شد قدرت برق کشور 23 هزار مگابایت بود که در پایان دوره به 41 هزار مگابایت رسید.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان اضافه کرد: روستاهای برق‌دار از 38 هزار به 52 هزار رسید در زمان بیطرف شبکه سراسری برق کشور یک پارچه شد و استان‌های خراسان بزرگ، سیستان و بلوچستان به شبکه اصلی پیوست.

وی عنوان کرد‌: در زمان بیطرف ارتباط برون مرزی کشور تکمیل شد به طوری که کشورهایی مثل افغانستان، پاکستان و ترکمنستان به کشورهای ارمنستان و ترکیه اضافه شد از زمان وی تعادل در مصرف برق به وجود آمد به طوری که خاموشی‌های خسته کننده از زمان‌شان حذف شد.

امیری‌خامکانی ادامه داد: تولید ترانسفورماتورهای قدرت از زمان بیطرف راه افتاد در زمان وی جمهوری اسلامی موفق شد به کمک زیمنس آلمان ساخت توربین نیروگاه گازی را شروع کند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان اضافه کرد:‌ در خصوص سدسازی، مجموعه نظام بعد از انقلاب به ویژه در زمان بیطرف پیگیر سدسازی بودند و حتی نمایندگان وقت در مجلس تلاش می‌کردند در منطقه‌شان سد ساخته شود اگر این کار انجام نمی‌شود وزیر و دولت وقت مورد سوال قرار می‌گرفت بنده که پنج دوره است که در مجلس حضور دارم به خوبی به یاد دارم در ایام بررسی بودجه برای گرفتن یک پروژه سدسازی نمایندگان چه تلاش‌هایی می‌کردند و گاها به دعوا کشیده می‌شد بنابراین نباید گناه تغییرات آب و هوایی و مشکلات کشورهای همسایه را به گردن ایشان انداخت.

ویدر پایان خاطر نشان کرد: بیطرف در آن زمان سیاست نظام را به خوبی اجرا کرد که توانست این همه پروژه‌های سد سازی را به ثمر برساند ممکن است درمورد برخی از سدها مانند گتوند کارشناسان اشتباهاتی کرده باشند، با کل سدسازی در آن زمان نمی‌شود مخالفت کرد.

 انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

 گزارش کامل چهارمین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار