ملکه الیزابت قصد ندارد بازنشسته شود

منابع آگاه در خانواده سلطنتی انگلیس، شایعات مبنی بر تصمیم ملکه الیزابت دوم برای بازنشستگی را تکذیب کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  نیویورک پست؛ اعلام بازنشستگی شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه انگلیس، در 96 سالگی موجب شد شایعاتی مبنی بر احتمال بازنشستگی ملکه الیزابت بر سر زبان‌ها افتد.

ملکه الیزابت دوم 91 ساله است و با 65 سال سلطنت، طولانی‌ترین مدت پادشاهی را در تمام ادوار تاریخ به خود اختصاص داده است. منابع آگاه در خاندان سلطنتی انگلیس خبر بازنشستگی وی را تکذیب و اعلام کردند «هرگز گزینه بازنشستگی ملکه روی میز نبوده است.»

این منابع اعلام کردند: ملکه همواره معتقد بوده است انجام وظیفه و ملت در اولویت نخست قرار دارند و او همیشه برای انجام وظایف حاضر است.

در صورتیکه ملکه الیزابت بنا به دلایلی مانند مرگ و یا استعفا از قدرت کناره‌گیری کند، پسرش شاهزاده چارلز پادشاه انگلیس خواهد شد. با توجه به وجود برخی نگرانی‌ها در مورد وضع سلامت ملکه، بسیاری در انتظار اعلام استعفای وی هستند.

پیش‌بینی می‌شود پس از مرگ ملکه، نفوذ و قدرت طرفداران نظام جمهوری در انگلیس افزایش یابد، اما احتمال اینکه انگلیس در آینده‌ای نزدیک به کشوری با نظام جمهوری تبدیل شود، تقریبا صفر است؛ چراکه افکار عمومی انگلیس در حال حاضر از نظام پادشاهی در این کشور حمایت می‌کنند. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد 66 درصد از مردم انگلیس طرفدار حکومت پادشاهی و تنها 17 درصد خواهان یک نظام جمهوری هستند.

با این حال، بدون تردید با مرگ ملکه، برگ جدیدی در تاریخ انگلیس ورق خواهد خورد و این کشور دوران جدیدی را آغاز خواهد کرد.

الیزابت دوم دارای رکورد طولانی‌ترین دوره سلطنت در انگلیس است. این رکورد پیش از سپتامبر 2015 میلادی به ملکه ویکتوریا (ملکه انگلیس در سده 19 میلادی) تعلق داشت.

 

انتهای پیام/

تکذیب تصمیم ملکه انگلیس برای کناره‌گیری از قدرت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار