لاهوتی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

امکان تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه وجود ندارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه خلاف قانون اساسی است.

امکان تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه وجود نداردمهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مطرح شدن طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه اظهار داشت: در حالی برخی نمایندگان به دنبال تصویب این طرح هستند که تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارتخانه خلاف قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه براساس قانون اساسی رئیس جمهور مسئولیت امور برنامه و بودجه کشور را مستقیما بر عهده دارد، گفت: اختیارات سازمان برنامه و بودجه مربوط به رئیس جمهور است و فقط شخص رئیس جمهور می‌تواند این اختیار را به معاونانش تفویض کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه طراحان تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه خواهان افزایش نظارت بر این سازمان هستند، تصریح کرد: این طرح در تضاد کامل با قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه امکان تبدیل برخی از سازمان‌ها به وزارتخانه وجود دارد، اظهار داشت: برخی از سازمان‌ها چون سازمان حفاظت از محیط زیست و یا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌توانند پس از طی کردن بحث‌های کارشناسی به وزارتخانه تبدیل شوند اما این امکان برای سازمان برنامه و بودجه وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار