ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تسویه حساب پکن از طریق کره شمالی با آمریکا

کارشناس سیاست خارجی گفت: چین از طریق کره شمالی با آمریکا تسویه حساب می‌کند و در ادامه بهای این تسویه حساب را دو کره می‌پردازند.

تسویه حساب پکن از طریق کره شمالی با آمریکامحمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اتفاقاتی که بین آمریکا و کره شمالی در حال  رخ دادن است از دو منظر قابل بحث است.

وی در ادامه افزود:  ترامپ علی‌رغم تمام ضوابط روابط بین‌الملل که نشان از یک نوع نگرانی و سرگردانی در سیاست خارجی است نتوانسته هارمونی و هماهنگی ایجاد کند و چون در ایجاد  تراز سیاسی در این باره ناکام مانده، این روزها عملا کره شمالی دست برتر را در اختیار دارد.

کارشناس سیاست خارجی بیان داشت: آمریکا از ترس اینکه موشک به سمت لس‌آنجلس یا کشورهای متحدش شلیک نشود مجبور است با تعقیب مذاکرات سیاسی پیش رود؛ اما در پشت پرده آن چینی‌ها هستند که با آمریکایی‌ها در حال تسویه حساب هستند و در واقع تمام صحبت‌هایشان را از طریق کره شمالی به گوش آمریکا می‌رسانند، فشار ترامپ بر چین هم مبنی بر این است که نتواسته بین آمریکا و کره شمالی مودت ایجاد کند و از این نظر موضوع قابل تحلیل است و از طرف دیگر می‌دانیم که پیونگ یانگ تنها با پکن ارتباط دارد.

ساجدی در پایان گفت: با تمام این تفاسیر بعید می‌دانم جنگی انجام گیرد و فقط به یک تسویه حساب سنگین منجر می‌شود که بهای آن را کشورهای منطقه دریای چین یعنی کره جنوبی و شمالی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

دو کره بهای تنش‌های امروز را خواهند پرداخت

برچسب ها: ساجدی ، امریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار