کارشناس ناظر مرکز خدمات جامع سلامت یقطین خبر داد؛

آموزش محافظت از خود در برابر آزار جنسی به کودکان شیرازی

محافظت از خود در برابر آزار جنسی به ۲۰۰ کودک شیرازی آموزش داده شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با حضور ۲۰۰ کودک شیرازی و والدین آن ها، کارگاه آموزشی محافظت از خود و پیشگیری از آزار جنسی برگزار شد.

الهه نجفی کارشناس ناظر مرکز خدمات جامع سلامت یقطین گفت: با توجه به شیوع مشکلات روحی و روانی و مساله کودک آزاری در جامعه و برای مقابله با آن، ضروری است کودکان و والدین آموزش‌های لازم برای برخورد با این مشکل را فرا بگیرند.

وی افزود: هدف از اجرای این برنامه، آموزش به کودکان برای محافظت از خود و آموزش به والدین برای توجه به رفتار‌های کودکان پس از مواجه شدن با آزار‌های جنسی است.

او افزود: در این کارگاه مطالب سودمند همراه با پخش فیلم و پرسش و پاسخ از کودکان و اجرای مسابقه، به آنان آموزش داده شد.

در ادامه، پزشک و حقوقدان درمانگاه گلستان وابسته به سپاه در زمینه نقاط حساس بدن به کودکان آموزش داد که چگونه باید از آن‌ها محافظت کنند و به افرادی که از کودکان خواسته‌های نابجا در مورد مسائل جنسی و نقاط حساس بدن دارند، "نه" بگویند.

دکتر محمدجلیل بنایی ادامه داد: اگر کودکان نتوانستند مشکلات خود مانند کودک آزاری و بویژه مسائل جنسی را به والدین خود بگویند، با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و کمک بخواهند.

همچنین، با پخش اسلاید آموزشی، به والدین آموزش داده شد که اگر کودکان با چنین مسائلی مواجه شدند، علاوه بر تماس با شماره ۱۲۳ می‌توانند این مشکل را با یک مشاور و یا پزشک مطرح کنند و از این افراد کمک بگیرند.

کارشناس ارشد روانشناسی بالینی مرکز خدمات جامع سلامت یقطین نیز در زمینه آزار جنسی، گفت: به هر نوع تماس نامناسب که موجب آسیب جسمی و روحی به کودک شود، آزار جنسی گفته می‌شود.

مهدیه بهبهانی اضافه کرد: توجه به نشانه‌های کودک آزاری جنسی شامل پرخاشگری کودک، توجه به نقاشی کودک که قسمت‌های ناحیه جنسی را سیاه می‌کند و پنهان شدن کودک در پشت سر والدین در مواجهه با افراد غریبه، از سوی والدین بسیار ضروری است.

در این کارگاه، مطالبی مانند آموزش تماس‌های ایمن و ناایمن، چگونگی محافظت، یاد گرفتن مهارت نه گفتن، برقراری رابطه با والدین و بیان مساله با والدین، به شرکت کنندگان ارائه شد.

انتهای پیام/ن

آموزش آزار جنسی به کودکان شیرازی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار