دبیرستان تاریخی امام بروجرد؛

دبیرستان تاریخی امام بروجرد در فهرست مدارس ماندگار کشور قرار گرفت

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان در همایش مدرسه ماندگار، شهر ماندگار گفت: با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش دبیرستان تاریخی امام در فهرست مدارس ماندگار کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ خدانظر دریکوند مدیر کل آموزش وپرورش لرستان در این همایش که به مناسبت هشتاد ویکمین سال تاسیس دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد با حضور رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور، رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل و معاونین آموزش متوسطه و پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان، جمعی از دانش‌آموختگان دبیرستان امام، مدیران دستگاه‌های اجرایی، فرهنگیان و مردم بروجرد در محوطه دبیرستان امام برگزار شد، گفت: به همت جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور و دانش‌آموختگان و مساعدت آموزش و پرورش کار مرمت و احیای این دبیرستان آغاز خواهد شد.

وی بروجرد را شهر فقاهت و علم نامید و گفت: بروجرد مهد فرزانگانی مانند آیت‌الله‌العظمی بروجردی، علامه بحرالعلوم، عبدالحسین زرین کوب، سید جعفر شهیدی، عبدالمحمد آیتی، مهرداد اوستا، محمدرضا حافظی، شهید محمود صارمی و شهید محمد بروجردی است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد را یکی از بناهای باارزش و ماندگار تاریخی برشمرد و گفت: با تصویب شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار محترم لرستان، مقرر شد تا این بنای ماندگار احیاء و مرمت شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های ارزشمند آموزش و پرورش شهرستان بروجرد ادامه داد: باید تلاش شود تا روح آموزش در این دبیرستان جریان داشته باشد و به مکانی برای علاقه‌مندان به علم و فرهنگ و اندیشه تبدیل شود.

دریکوند تصریح کرد: دبیرستان امام خمینی (ره) شهرستان بروجرد نماد آموزش وپرورش لرستان و نمادی از هویت تاریخی ایران است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بروجرد هم به تلاش‌های چندین ماهه برای برگزاری همایش اشاره کرد و گفت: با مساعدت رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور کار مرمت و احیای این بنا در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

روزبهانی به فرایند فراخوان از دانش‌آموختگان این دبیرستان هم اشاره کرد و افزود: با زحمت فراوان موفق شدیم تعدادی از دانش‌آموختگان این دبیرستان را که از چهره‌های علمی و برجسته علمی و فرهنگی هستند؛ در داخل و خارج از کشور شناسایی و دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: با لطف و عنایات الهی کارهای صعب و دشوار آسان می‌شود و این کار بزرگ هم با عنایت خداوند متعال محقق شد و در آینده نزدیک ثمره میمون و مبارک این همایش مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/م

قرارگرفتن دبیرستان تاریخی امام بروجرد در فهرست مدارس ماندگار کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار