با عفو رهبری؛

28مجازات اعدام زندانیان کرمان تخفیف خورد

رئیس کل دادگستری استان کرمان از عفو 45 نفر از محکومین این استان که 28 نفر از آنها محکوم به اعدام بودند با عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی و به مناسبت اعیاد سعید قربان و غدیر خم خبر داد.

28مجازات اعدام زندانیان  کرمان تخفیف خورد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  بنا به اعلام روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم با پیشنهاد عفو، تخفیف یا تبدیل مجازات یک هزار و 166 نفر از محکومانِ محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند، که 45 مورد از این افراد مربوط به استان کرمان هستند.

رئیس شورای قضایی استان کرمان اعلام کرد: با اعمال این عفو 28 نفر مجازات اعدامشان با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار کرد: هشت نفر از افرادی که مورد عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته اند زن و 37 نفر دیگر مرد بوده اند و تمام جرائم متهمین در حوزه مواد مخدر است.

وی ادامه داد: پنج نفر با اعمال این عفو از زندان آزاد و 12 نفر نیز مجازات حبس آنها تقلیل یافته است.


استان کرمان بدلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با استان های هم مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان محل ترانزیت مواد مخدر به سایر استان های کشور است و دستگاه های انتظامی و امنیتی این استان همواره در خاکریز مقدم مبازه با مواد مخدر قرار دارند.

انتهای پیام/ح

عفو رهبری شامل 45زندانی موادمخدر کرمان شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار