جامعه بین‌الملل نسبت به کشتار و آتش‌زدن مسلمانان میانمار سکوت کرده است

امام جمعه موقت سنندج  گفت: جامعه بین‌الملل نسبت به کشتار و آتش‌زدن مسلمانان میانمار بی‌تفاوت است و باید مسلمانان نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛موستا سید احسن حسینی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه سنندج  ضمن محکوم کردن کشتار مسلمانان کشور میانمارگفت: سکوت جامعه جهانی به ویژه مدعیان حقوق بشر در این خصوص مایه تاسف بسیار است.

وی افزود:نوع رفتار کشور میانمار به مسلمانان این کشور در حد یک جنایت است و نکته نگران کننده تر اینکه، جامعه جهانی در مقابل این جنایت ها سکوت اختیار می کنند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: در حالی که مدعیان حقوق بشر هر روز به بهانه یکی از کشورها را مورد انتقاد قرار می دهند که در مقابل این جنایت ها در حق مسلمانان میانمار سکوت کرده اند و این مایه تاسف بسیار است.

وی با اشاره به لزوم توجه توجه بیشتر به آموزه های دینی در سطح جامعه، یادآور شد: کسانی در دنیا رستگار هستند و تمامی نیازها و عبادات و طاعات آنها قابل قبول است که سه خصیصه در وجود آنها باشد.

ماموستا حسینی یادآور شد: کسانی که به زبان اقرار می‌کنند و به وحدانیت خداوند اعتقاد دارند، ایمان به بزرگواری پیامبر و اینکه اطاعت پیامبر اطاعت از خداوند است و یاد خداوند از خصایصی است که اگر در وجود انسان باشد، ۹۰ درصد اعمال وی مورد قبول خداوند است.

امام جمعه موقت سنندج در ادامه سخنانش گفت: افزایش آمار طلاق نتیجه تزیینات نادرست در عروسی‌ها و اسراف و تزویر در مهمانی‌هاست و این مسائل زمینه‌ساز زندگی نادرست و در نهایت طلاق است که متاسفانه از هر ۵ ازدواج یک مورد ان به طلاق منجر می‌شود.

ماموستا حسینی ضمن اشاره به روز جهانی مبارزه با بی‌سوادی و تلاش برای ریشه‌کنی آن، بر کمک به محرومان و مستضعفان جامعه از طریق صنادیق کمیته امداد تاکید کرد و گفت: انتظار می رود که از تمامی ظرفیت های در اختیار در راستای خدمت به مردم بهره برداری شود.

وی تلاش در راستای ریشه کنی بیسوادی را یکی از نیازهای اصلی عنوان کرد و گفت: جلب مشارکت خود مردم و برنامه ریزی بهتر از سوی مسئولان برای توجه به موضوع سوادآموزی باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/م

سکوت مجامع بین المللی درمقابل کشتارمسلمانان میانمار مایه تاسف است

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.