نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

بازدید کمیسیون امنیت ملی از سفارتخانه‌های ایران با هدف رفع مشکلات و نواقص

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تعدادی از سفارتخانه‌ها برای بازدید انتخاب شده‌اند تا در صورت وجود مشکلات، نواقص یا انجام اقدامات مورد نیاز بتوان به آنها کمک کرد.

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یکی از پر بازدیدکننده‌ترین کمیسیون‌های مجلس است، گفت: تقریبا به اغلب استان‌های کشور به دلیل وجود مسائل مختلف سفر کرده‌ایم.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از مرزهای شمالی، غربی، جنوبی و شرقی کشور اظهار کرد: ما به استان‌هایی مانند لرستان، اصفهان و خراسان رضوی به دلیل بحث آب، حاشیه‌نشینی در مشهد و همچنین از سایت‌ها و اماکن نظامی تاکنون بازدید کرده‌ایم و فکر نمی‌کنم هیچ کمیسیونی به اندازه ما براساس وظایف خود سفر کرده باشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سیاست خارجی را یکی از موضوعات مورد توجه کمیسیون متبوع خود دانست و افزود: سیاست خارجی ما به وسیله سفارتخانه‌ها در خارج از کشور اعمال می‌شود و بازدید از این سفارتخانه‌ها هم جزء وظایف ذاتی کمیسیون امنیت ملی است.

نقوی‌حسینی تصریح کرد: تعدادی از این سفارتخانه‌ها برای بازدید انتخاب شده‌اند تا در صورت وجود مشکلات، نواقص یا انجام اقدامات مورد نیاز بتوان به آنها کمک کرد.

وی با بیان اینکه اخیرا برخی کشورهای اروپایی اقدامات کنسولی خود را برون‌سپاری کرده‌ و مشکلاتی را به وجود آورده‌اند، گفت: ما بر اساس کنوانسیون‌های وین می‌توانیم در این مورد اقدام متقابل انجام دهیم و این اقدامات باید به نحوی باشد که عزت نفس شهروندان‌مان حفظ شود.

نماینده مردم و رامین در مجلس خاطرنشان کرد: برخی سفارتخانه‌ها به عنوان اولویت انتخاب شدند که در زمان خود اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار