همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید احمد پور

شهیداحمدپور پس از گذزاندن دوره كوتاه آموزشی در پادگان مالك اشتر، به علت لیاقت و شایستگی به عنوان مسئول آموزشی انتخاب شد.

زندگی نامه شهید احمد پوربه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛زین العابدین احمدپور سال 1338 دری روستای ساری بیگلو ارومیه متولد شد،دوران كودكی را در میان خانواده ای متدین و مذهبی و كم درآمد در روستا سپری كرد.

شهید دارای هوش و ذكاوت عالی و از شاگردان ممتاز مدرسه بود به علت نبود مدرسه راهنمایی در محل زندگی اش، برای ادامه تحصیل به مدرسه راهنمایی كارخانه قند در نوشین شهر رفت.با وجود دشواری های زیاد و طولانی بودن راه، با دوچرخه به مدرسه می رفت. به خاطر عشق و علاقه زیاد به تحصیل، مشكلات را تحمل می كرد و هیچ خللی در درس او به وجود نیامد و توانست دوران راهنمایی را با موفقیت به پایان برساند.

زین العابدین برای ادامه تحصیل در دبیرستان به شهر ارومیه آمد و در دبیرستان امیركبیر در رشته علوم تجربی، مشغول به تحصیل شد و در سال دوم به دبیرستان محمد جعفر معنوی رفت.دوران تحصیل او در دبیرستان با اوج گیری انقلاب اسلامی همزمان بود. زین العابدین نیز همانند دیگر جوانان غیور ایرانی با شركت در راه پیمایی ها و فعالیت های سیاسی به انقلاب خدمت می كرد.


همچنین با تاسیس كتابخانه ای در روستای زادگاهش سعی داشت تا مردم با مطالعه كتب مذهبی نسبت به مسائل روز و انقلاب آگاه تر شوند.با پیروزی انقلاب اسلامی سنگر مدرسه را رها كرد و در سال 1358 عضو لشكر 64 ارومیه گردید و در پادگان های پیرانشهر، جلدیان و پاوه خدمت كرد.بهار سال1358با ورود او به مجموعه لشگر64پیاده ارومیه و خدمت در پادگان های پیرانشهر و جلدیان توأم شد ولی همزمان با تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دل شیدای او به پرواز درآمد تا در پادگان مالک اشتر لانه کند. هنوز انقلاب جشن یک سالگی خود را برگزار نکرده بود که زین العابدین جوان، لباس رزم سبزی بز تن می کند.


پس از گذزاندن دوره كوتاه آموزشی در پادگان مالك اشتر، به علت لیاقت و شایستگی، در همان پادگان به عنوان مسئول آموزشی در پادگان مالك اشتر، انتخاب شد، تا اینكه در سال 1360 برای پاكسازی مناطق ارومیه و اشنویه راهی منطقه گردید.وی در اشنویه در مرحله اول به عنوان مسئول پایگاه، و بعدها در سمت معاون عملیات سپاه در خدمت سردارانی همچون شهیدان مهدی باكری، یوسف ولی نژاد و ناصر علیزاده بود.

شهید به خاطر لیاقت و شجاعت به فرمانده عملیات سپاه اشنویه ارتقاء درجه پیدا كرد.زین العابدین احمد پور فردی منظم و اهل عبادت بود. به دلیل این كه قبل از ورود به سپاه در ارتش خدمت كرده بود، لذا سعی می كرد كه نظم و انظباط ارتش را در سپاه نیز پیاده نماید.


او فردی جسور بود و در عملیات ها و درگیری ها با ضد انقلابیون حضور مداوم داشت.آقای حسین خانی، همرزم ایشان، می گوید:« در منطقه به دلیل نا امنی و اغتشاشات از ساعت 3 بعد از ظهر منع عبور و مرور اعلام شده بود. او به من می گفت: آماده شو تا دوتایی به كمین برویم؟ من می گفتم: آخر ما دو نفر بیشتر نیستیم، چگونه دو تایی به جنگ دشمن برویم ؟ او در جواب به من گفت: باید با تلفات بسیار كم، ضربات سختی را به دشمن وارد كنیم؟


فرمانده احمدپور، در مورد گزینش فرماندهان و مسئولان گروهان ها، لایق ترین و كاردان ترین و ورزیده ترین افراد را انتخاب می كرد و در فراخوان ها به نحو احسن حضور داشت. در خصوص كادر سازی و آموزش گردان ها تدابیر لازم را می اندیشید و توسط مربیان خبره سازماندهی می كرد.


او فرماندهی لایق و كاردان و آشنا به فنون نظامی بود، تا خودش شناسایی منطقه را انجام نمی داد، اقدام به عملیات نمی كرد.


در صف اول بودن در حین عملیات، یكی دیگر از ویژگی های بارز زین العابدین بود. او با شهامت و شجاعت در عملیات ها شركت می كرد. با نیروهای بسیجی و تحت امرش بسیار مهربان و مانوس بود.

به روحانیت علاقه زیاد و با آنان رابطه دوستانه داشت. با توجه به اینكه مردم منطقه اشنویه مذهبشان اهل تسنن است، او با برادران اهل تسنن روابطی دوستانه و حسنه و ارادت خاصی نیز نسبت به امام جمعه اشنویه حاج آقای خضری كه روحانی (اهل تسنن) بود، داشت.وی با خانم سودابه باقری ازدواج كرد كه حاصل ازدواج آنان یك فرزند دختر بود.شهید حساسیت ویژه ای به بیت المال داشت . سودابه باقری، همسرش، می گوید:« در حالی كه ماشین سپاه همیشه همراهش بود، اما برای رفتن به شهر از موتور سیكلتی كه داشت، استفاده می كردیم. یك بار گفتم: چرا ما را با ماشین به شهر نمی بری؟ ایشان فرمودند: ماشین بیت المال است و من نمی توانم در امانت خیانت كنم.


انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدزین العابدین احمدپور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
عالی بود
آخرین اخبار