حکیمی پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تهدید آمریکا بر خروج از برجام نیرنگ دیپلماتیک است

دبیر کل حزب اراده ملت گفت: تهدید آمریکا مبنی بر خروج از برجام نیرنگ دیپلماتیک است و بعید است آمریکا چنین کاری انجام دهد.

تهدید آمریکا مبنی بر خروج از برجام یک حقه دیپلماتیک استاحمد حکیمی‌پور دبیر کل حزب اراده ملت درگفت وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهار نظر برخی فعالان سیاسی مبنی بر اینکه اگر آمریکا از برجام خارج شود اثری از این قرارداد باقی نخواهد ماند اظهار کرد: برجام یک پیمان بین‌المللی بوده و توسط شورای امنیت سازمان ملل مورد تأیید قرار گرفته است لذا محدود به کشور خاصی نیست.

وی افزود: اگر آمریکا بخواهد خدشه‌ای به برجام وارد کند ایران می‌تواند اقدام متقابلی به عمل بیاورد لذا خارج شدن از این قرارداد بین‌المللی کار ساده‌ای نیست و معتقدم اگر ضربه‌ای به برجام وارد شود کل جامعه جهانی متضرر خواهند شد.

حکیمی پور با اشاره به اینکه تهدید آمریکا مبنی بر خروج از برجام نیرنگ دیپلماتیک است تصریح کرد: بسیار بعید به نظر می‌رسد که آمریکا در واقعیت چنین کاری انجام دهد چرا که در نهایت باعث کاهش اعتبار کشور خود خواهد شد و نشان می دهد که آمریکا کشور سست عنصری است که به پیمان‌های بین‌المللی متعهد نمی‌ماند.

دبیر کل حزب اراده ملت با بیان اینکه آمریکا با طرح بحث خروج از برجام می‌خواهد ایران را مقصر اصلی میدان و ناقض برجام جلوه دهد تأکید کرد: آمریکا نمی‌تواند به این مقصود دست یابد چرا که گزارش‌های آژانس همواره نشان‌گر پایبندی ایران به مفاد برجام بوده است.

وی درباره واکنش ایران نسبت به کارشکنی‌ها و بداخلاقی‌های آمریکا نسبت به قطع‌نامه برجام افزود: در حقوق بین‌الملل مفاد کلی چنین قراردادهایی ذکر شده است لذا ساده نیست که کشوری بتواند قوانین را دور بزند و طرح این مسئله از طرف آمریکا تنها یک بازی سیاسی و تبلیغاتی است چرا که پا پس کشیدن از برجام تبعات بلند مدت و مخرب بسیاری برای آمریکا به دنبال خواهد داشت.

حکیمی‌پور در پایان خاطر نشان کرد: سابقه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بیانگر این است که نظام ایران هیچگاه ناقض پیمان‌های خود با هیچ کشوری نبوده است و همواره کشورهای دیگری در پیمان‌های مختلف با ایران بدعهدی کرده‌اند.

 

انتهای پیام /

 

واکنش ایران نسبت به کارشکنی‌ها و بداخلاقی‌های آمریکا در برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار