آیت‌الله علوی‌گرگانی:

مبارزه غیراصولی با سرمایه‌داری از دلایل اصلی عقب‌افتادگی کشور است

مرجع تقلید شیعیان گفت: دلیل پیشرفت کشورهای بزرگ دنیا کنار هم قرار گرفتن علم و قدرت است چراکه پیوند این دو باهم نتیجه‌ای جز موفقیت ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به اهمیت مسئله کار و اشتغال اظهار داشت: یکی از دلایل اصلی عقب‌افتادگی کشور ما مبارزه غیراصولی با سرمایه‌داری است.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله سرمایه‌داری برای رونق تولید افزود: امیدواریم ذهنیت‌های منفی از کلمه سرمایه‌داری در جامعه با فرهنگ‌سازی‌های مناسب از بین برود چراکه پیشرفت و توسعه یک جامعه بدون در نظر گرفتن منابع مالی آن امکان‌پذیر نیست.

مرجع تقلید شیعیان گفت: در کشور ما مرجع و منبع تمام تصمیم‌های کلی رهبری معظم انقلاب است و درصورتی‌ که نظر رهبری انقلاب در جهت حمایت از شرکت‌های دانش بینیان باشد قطعاً بیوت مراجع نیز از آن حمایت خواهد کرد.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به عدم سرمایه‌گذاری‌های مناسب توسط سرمایه‌داران داخلی در پروژه‌های تجاری کشور ادامه داد: باید سرمایه‌های داخلی را در کشور حفظ کنیم و امیدواریم دولت نیز در این زمینه حمایت‌های خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر کند.

استاد برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: مشکلات اقتصادی و فقر موجود در کشور در قالب برنامه‌های بلندمدت به‌صورت مشارکتی توسط مردم در یک بازده زمانی نه‌چندان دور قابل‌حل شده چراکه این تجربه‌ای موفق در بسیاری از کشورهای مجاور بوده است.

وی ادامه داد: باید سعی شود سرمایه‌های بالقوه مردم در زمینه‌های تجاری و تولیدی جذب شود تا با ادامه این روش پسندیده رونق تولید و کسب‌وکار در کشور بیشتر از گذشته پررنگ‌تر شود.

آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: امیدواریم طرح‌های تجاری و تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت‌ها و جذب سرمایه‌های مادی و معنوی ممکن در داخل کشور به سمت‌وسوی رونق اقتصادی حرکت کند.

وی با اشاره شاخص‌های پیشرفت یک کشور عنوان کرد: دلیل پیشرفت کشورهای بزرگ دنیا کنار هم قرار گرفتن علم و قدرت است چراکه پیوند این دو باهم نتیجه‌ای جر موفقیت ندارد.

انتهای پیام/پ

علم و قدرت رمز پیشرفت کشورهای متمدن دنیاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.