رئیس منابع طبیعی گیلانغرب:

آتش‌سوزی ارتفاعات سرکش گیلانغرب مهار شد

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گیلانغرب گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات سرکش گیلانغرب که از شب گذشته آغاز شده بود بامداد امروز مهار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،جبار، ولی پور رئیس منابع طبیعی گیلانغرب با اشاره به اینکه آتشسوزی ارتفاعات سرکش از ساعت حدود ۲۳:۳۰ آغاز شده بود اظهار داشت: این حریق در ارتفاعات صعب‌العبور منطقه قرار داشت، اما در ساعت ۲:۵۰ بامداد مهار شد.

وی ضمن تشکر از مردم و دوستداران همیشگی طبیعت عنوان کرد: نیرو‌های منابع طبیعی در محل طی عملیاتی سریع این حریق را در ساعت ۲:۵۰ دقیقه روز جمعه مهار کردند و به منظور مراقبت از آتش‌سوزی مجدد چند اکیپ از نیرو‌ها در منطقه تا صبح امروز حضور داشتند.

ولی پور با بیان اینکه در مجموع ۱۷۵ هزار هکتار منابع طبیعی شامل ۱۰۰ هزار هکتار مرتعی و ۷۵ هزار هکتار جنگل در شهرستان گیلانغرب وجود دارد گفت: در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد آتش‌سوزی در منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب رخ داد که نسبت به سال‌های قبل از آن به نوعی رکورد محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب در سال گذشته در مساحت‌های یک تا بیش از ۴۰ کیلومتر رخ داده است عنوان کرد: دلیل بیشتر آتش‌سوزی‌های سال گذشته عامل انسانی و برخی سهوی بوده است و اختلافات قومی و قبیله‌ای و آتش زدن پس‌چر مزارع از دیگر عوامل این آتش‌سوزی‌ها بود.

ولی پور با اشاره به کمبود شدید نیرو در منابع طبیعی گیلانغرب با وجود گستردگی بسیار مراتع و جنگل‌ها بیان کرد: مجموع تمام نیرو‌های منابع طبیعی در دو بخش گواور و گیلانغرب ۱۶ نفر شامل دو نفر نگهبان و دو نفر راننده است که در مقایسه با ۱۷۵ هزار هکتار منابع طبیعی شهرستان ۱۲ نفر نیرو برای اطفای حریق بسیار محدود است.

انتهای پیام/پ

آتش سوزی در جنگل های گیلانغرب کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.