آیا علم قادر است روح تولید کند؟!

این سوال که آیا با استفاده از علم می‌توان روح تولید کرد یا نه، ذهن خیلی از انسان‌های کنجکاو را به خود مشغول کرده است.

آیا علم قادر است روح تولید کند؟!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،بیشتر مردم دنیا به روح اعتقاد دارند، ولی عامه ی آنها روح و روان را با هم اشتباه می گیرند. در مقابل عقیده ای قرار دارد که مکان های طلسم شده را تنها نقاطی احاطه شده با فعالیت های قوی الکترومغناطیسی می دانند. برای روشن تر شدن قضیه، دانشمندان در سال ۲۰۰۶ و در لندن اقدام به شبیه سازی اتاقی تسخیر شده یا طلسم شده کردند.

 بنا بر این گزارش، آنها اتاقی ساختند که امواج الکترومغناطیسی و فروصوت منتشر می کرد؛ امواجی که معمولا با لرزش های ناپسندی همراهند. شرکت کنندگانی به داخل این اتاق فرستاده و پس از یک ساعت از اتاق بیرون آورده شدند. سه چهارم این افراد گزارش دادند که در این اتاق روح دیده اند.

اما آیا باید اکنون باور کنیم که امواج الکترومغناطیسی روح تولید می کنند؟

باید به این نکته توجه کنیم که افرادی که به فعالیت های ماوراء‌الطبیعه باور دارند، احتمالا در این موقعیت گزارش مشاهده ی روح را می دهند. به علاوه مردم تمایل دارند به چیزی که در پی آنند فکر کنند. مثلا اگر به شما بگویند به دنبال روح بگردید، به احتمال زیاد حسی را که همواره نادیده می گرفته اید، به عنوان حضور روح تلقی می کنید.

 سیگنال های متفاوتی که پژوهشگران به درون اتاق می فرستادند، تنها به قسمت کوچکی از اتاق تابانده می شد؛ اما اشخاص احساس حضور روح را در تمامی نقاط اتاق گزارش داده بودند.

بنابراین خیر، علم به دلایل گفته شده نمی تواند عامل حضور روح باشد.

منبع:تابناک

انتهای پیام/

آیا تولید روح با استفاده از علم ممکن است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۳ مرداد ۱۴۰۰
به چاه افتاده گفت،می ایستی طناب نجات بیارم، گفت نایستم چیکار کنم؟
آخرین اخبار