مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور خبر داد؛

تدوین سند نوسازی بسیج دانشجویی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور از تدوین سند نوسازی بسیج دانشجویی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اظهار کرد: در دوره تربیتی، تشکیلاتی شهید علی‌اکبر پیرویان ویژه کادر ناحیه بسیج دانشجویی فارس و مسئولان دفاتر بسیج دانشجویی این استان با اشاره به رسالت و ماموریت‌های بسیج دانشجویی اظهار داشت: همه ما نیازمند رشد و تربیت هستیم و در این راستا باید با جدیت، تلاش و پشتکار وارد میدان شد.

وی با بیان اینکه به دنبال تدوین سندنوسازی بسیج دانشجویی هستیم، چالش اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی را مبحث تربیت برشمرد و با تاکید بر پرداختن به این موضوع افزود: در بسیج دانشجویی به دنبال تربیت کادر تراز انقلاب اسلامی هستیم.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اینکه کار‌ها و اقدامات باید اثر تربیتی داشته باشند بیان کرد: در این راستا اصلاحات ساختاری و نظام‌مند در بسیج دانشجویی را دنبال می‌کنیم.

گودرزی با بیان اینکه بسیج دانشجویی شکل دانشجویی، انقلابی، مردمی است افزود: در بسیج دانشجویی باید به دنبال افزایش خدمات اجتماعی، محرومیت‌زدایی، احیای امربه معروف و نهی ازمنکر بود.

وی ادامه داد: باید به گونه‌ای کار کنیم که چهره خدوم، صادقانه، باادب، دلسوز، بامنطق، اخلاق‌مدار، حرف‌های علمی و نظرات کارشناسی بسیج دانشجویی در افکار عمومی جا بیفتد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور بر راه‌اندازی نهضت خدمت‌رسانی صادقانه برای مردم و نشان دادن خادمی مردم در عمل تاکید کرد.

گودرزی با بیان اینکه پایه و اساس تربیت اسلامی، مربی محوری است تصریح کرد: استمرار انقلاب اسلامی مبتنی بر تربیت و کادرسازی بوده و چشم انقلاب اسلامی برای استمرار به بسیج دانشجویی دوخته شده است.

اسماعیل قزل‌سفلی مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس نیز در این مراسم گفت: مسئولیت فرصتی برای خودسازی و در نظام الهی و ولایی وسیله‌ای برای کسب فضایل الهی، معنوی و رسیدن به قرب الی‌الله است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بر شناخت ابزار‌های خودسازی اظهار کرد: خودارزیابی در رشد هر مسئولی موثر است.

قزل سفلی خطاب به مسئولان دفاتر و حوزه‌های بسیج دانشجویی بر تقویت بعد‌های جسمانی، ذهنی، عاطفی و معنوی تاکید کرد و با بیان اینکه این بعد‌ها نمایش اجتماعی مسئولان است بیان کرد: باید برای تقویت تعقل، تفکر، سیرمطالعاتی، کسب علم، تخصص افراد زیرمجموعه و استفاده از ظرفیت باتجربه‌ها برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

وی با تاکید بر تقویت بعد جسمانی، ورزش کردن، تغذیه مناسب، پیشگیری از بیماری‌ها، آراستگی جسمانی و جدی گرفتن ورزش را بخشی از این بعد برشمرد و افزود: تلاوت قرآن و مطالعه دینی را باید تقویت کنیم و از دعا و نیاش نیز غافل نشویم.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس با تاکید بر همدلی، صبوری، صمیمیت، کمک به دیگران و خوش خلقی به رویکرد‌های جدید سال تحصیلی این تشکل دانشجویی اشاره کرد و گفت: باید تلاش کنیم که بعد علمی و اجتماعی بسیج دانشجویی تقویت شود.

قزل سفلی از برنامه‌های بسیج دانشجویی استان فارس در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه در مناطق محروم، حاشیه شهر و خوابگاه‌های خودگردان دانشجویی خبر داد و تصریح کرد: مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها از ظرفیت دانش‌آموختگان دوره‌های طرح ولایت و خط امام (ره) و دانشجویان نخبه استفاده و برای ارتقای سطح علمی و تحصیلی دانشجویان بسیجی بستر ایجاد کنند.

وی با تاکید بر تربیت نیروی فکری برای انقلاب اسلامی از طریق جذب، سازماندهی، شبکه‌سازی و توانمندسازی بیان کرد: مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها برای افزایش مطالعه دانشجویان بسیجی برنامه‌ریزی لازم انجام دهند و بستر مطالعه را برای آن‌ها فراهم کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس به تهیه و ایجاد شبکه مدیریتی در این تشکل دانشجویی اشاره و بر سازماندهی مناسب دانشجویان بسیجی در بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

وی افزود: باید تلاش شود که دانشجویان بسیجی نسبت به مسائل روز و سیاسی منفعل نباشند و بسیج دانشجویی نیز با حفظ چهارچوب‌ها چتری برای سلیقه‌های مختلف باشد.

انتهای پیام/ن

 سند نوسازی بسیج دانشجویی تدوین می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.