راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری کالایی در استان

در آینده‌ای نزدیک، در بانک کشاورزی خراسان ‌جنوبی صندوق سرمایه‌گذاری کالایی راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ ولی‌پور مطلق رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌ جنوبی گفت : در آینده‌ای نزدیک، در بانک کشاورزی صندوق سرمایه‌گذاری کالایی راه‌اندازی خواهد شد که اولویت نخست این صندوق، بحث پسته و زعفران است.


وی افزود : صندوق سرمایه‌گذاری کالایی، ساز و کار خوبی برای حمایت از کشاورزان دارد.


ولی پور مطلق با بیان این‌که با آغاز به کار این صندوق، بحث دلالان برطرف می‌شود، افزود: در این صندوق، هر فردی که ادعا می‌کند، محصول پسته یا زعفران دارد، این محصول مورد آزمایش قرار می‌گیرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: این محصولات، تحت کنترل صندوق سرمایه‌گذاری کالایی در انبارهای تحت نظر صندوق نگهداری خواهد شد.


وی گفت : هم‌اکنون، به‌دنبال این هستیم که شمار انبارهای مورد تأیید استان را افزایش داده و از بورس کد بگیریم تا ظرفیت استان برای این صندوق آماده شود.


ولی‌پور مطلق با بیان این‌که این صندوق به‌دنبال این است که یک شبکه‌ای از کشاورزان درست کند و آنان به بورس برای رقابت وصل کند، اظهار کرد: این صندوق در حال شکل گرفتن است و در مورد پسته و زعفران دارند کار می کنند.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان این‌که این صندوق ، هنوز عملیاتی نشده است، یادآور شد: امیدواریم این صندوق تا 15 مهرماه راه‌اندازی شود و با افتتاح این صندوق، اطمینان خاطری به کشاورزان داده شده و از افت بیش از حد محصولات جلوگیری خواهد شد.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/ک

پسته و زعفران اواویت نخست صندوق سرمایه گذاری کالایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.