مدرس يک مدرسه با ماين و مواد انفجارى بازداشت شد

منابع امنيتی در فاریاب از بازداشت یک مدرس با یک حلقه ماین، مهمات و مواد منفجره خبر دادند.

مدرس يک مدرسه با ماين و مواد انفجارى بازداشت شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، يک‌ منبع معتبر دولتی که نخواست نامش گرفته شود، گفت که پرسونل امنیت ملی به همکاری سایر ارگانهای کشفی و به اجازه محکمه مفتی عبدالمجید مدرس مدرسه قرمقول را از ولسوالی قورغان با یک حلقه ماین ساخته شده، ۴ فیر راکت، ۴ عدد بمب دستی، ۸ هزار مرمی کلاشينکوف، مقدار مواد منفجره و سیم برق که در ساخت و انفجار ماین بکار می رود، از منزلش دستگیر کردند.

منبع گفت که سال پیش برادر مفتی عبدالمجید که میخواست ماینی را به وسیله موترسایکل به هدف جابجایی در مسیر راه منسوبین دولتی و مردم عام انتقال دهد، منفجر گردید و خود شان نیز کشته شد و همچنان یک ماین از مدرسه قرمقول به دست امد، در پیوند به آن مفتی گرفتار شد؛ اما بعداً به وساطت عده یی از عالمان دین و متنفذین رها گردید.

به گفته منبع، از صبح امروز تا حال حدود یکصد ملا و طالب مدرسه با مقام‌های دولتی صحبت کردند و هشدار دادند که مفتی عبدالمجید باید رها شود.

سفر، رئیس یکی از مسوولین پولیس محلی در ولسوالی قرمقول ضمن استقبال از گرفتاری مفتی عبدالمجید میگوید که نامبرده مربی و طراح اصلی طالبان در ولسوالی های قرمقول و قورغان است. همچنان افراد او چندین بار در مسیر رفت و آمد وی ماینگذاری کرده تا وی را از بین ببرد.

با چند تن از باشنده گان ولسوالی های قرمقول و قورغان که از ترس نخواستند نام شان‌گرفته شود، میگویند که دولت نه باید مفتی عبدالمجید را رها کند، چون وی مهره اصلی طالبان است و باید کسانیکه از او حمایت می کنند و خواستار رهایی آن هستند، نیز دستگیر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار