تجمعی که سبب تغییر محل سخنرانی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد

وزیر کار صبح امروز به علت تجمع گروهی از بازنشستگان کشور در اعتراض به دریافت حقوق ناهمسان، مقابل تالار وحدت، محل سخنرانی خود را تغییر داد.

تجمع بازنشستگان کشور در اعتراض به ناهمسانی حقوق / با زندگی اشرافی چگونه می توانید از زندگی مردم سخن بگویید؟به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گروهی از بازنشستگان کشور، صبح امروز طی یک تجمع اعتراض‌آمیز مقابل تالار وحدت حاضر شدند.

تجمع کنندگان با اطلاع از حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در برنامه ای که قرار بود صبح امروز به مناسبت گرامیداشت روز خانواده، در تالار وحدت برگزار شود خود را به محل مذکور رسانده و در آنجا حاضر شدند.

مراسم گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان به مناسبت 25 ذی الحجه، قرار بود صبح امروز با حضور اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی و ربیعی وزیر کار در تالار وحدت برگزار شود که ساعاتی پیش از مراسم، آدرس برگزاری آن به تالاری در بزرگراه تهران - کرج تغییر پیدا کرد.

اما با این وجود بازنشستگان بدون اطلاع از تغییر محل حضور ربیعی در مقابل تالار وحدت حاضر شدند. تجمع کننده خطاب به مسئولان، تابلو نوشته هایی در دست داشتند که روی آن نوشته بود:  با این زندگی اشرافی، چگونه رویتان می شود از مردم سخن بگویید؟!!

شایان ذکر است این تجمع در اعتراض به ناهمسانی حقوق بازنشستگان با یکدیگر است و محاسن سفید کرده های بازنشسته با وجود دریافت یک حقوق حداقلی همان حقوق را هم سر وقت دریافت نمی کنند.

محمود اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری بیست و یک شهریور ماه سال جاری در نشست خبری این سازمان از ناهمسان بودن حقوق بازنشستگان اعلام نارضایتی کرده و گفته بود: مسأله تبعیض در پرداخت حقوق بازنشستگان یکی از دو چالش اصلی صندوق بازنشستگی کشوری است و متاسفانه برخی حقوق حداقلی شان هم با تاخیر به حسابشان واریز می شود و برخی اما حقوقی با مبالغ قابل توجه را سر موعد دریافت می کنند.

اوایل اسفند ماه سال گذشته بود که سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۹۶، از مصوبه مجلس در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد. اساس این مصوبه مقرر شد تا حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری که ماهانه کمتر از دو میلیون تومان حقوق دریافت می کنند همسان سازی شود.

محمد مهدی مفتح  سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه در خصوص جزئیات قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان، مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان را یکی از مصوبات مهم مجلس شورای اسلامی در حمایت از بازنشستگان برشمرده بود.

وی با اشاره به بازنشستگانی که حقوق آن ها کمتر از 2 میلیون تومان است گفت:  بر این اساس بازنشستگان لشکری و کشوری که کمتر از دو میلیون تومان حقوق بازنشستگی می گیرند در سال ۹۶ با بازنشسته همتراز خود، باید به میزان ۹۰ درصد همترازی حقوق داشته باشند.

در حالی که از مصوبه همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری که در اسفند ماه سال گذشته به تصویب رسیده است،  بیش از 6  می گذرد اما گویا قانون مذکور همچنان اجرا نمی شود و تنها به وعده ای روی کاغذ خلاصه شده است. کمبود بودجه و تامین نشدن اعتبار لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و یا اهمال برخی مدیران در اجرای قانون همسان سازی، شاید از جمله دلایلی باشد که اجرای این قانون را معلق نگه داشته است.

در هر صورت تاوان کمبود بودجه را نباید به دوش بازنشستگانی که 3 دهه از طلایی ترین سال های  عمر خود را در موقعیت های شغلی مختلف مشغول خدمت رسانی بوده اند انداخت. تغییر مکان برگزاری همایش و حضور وزیر، به جای تقدیر و تکریم بازنشستگان، راه حل خوشایندی نیست.   

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۵ شهريور ۱۳۹۶
آیا بازنشستگان با حقوق کم چطوری میتوانید زندگی خودشون را تامین کنند خواهش میکنم برای باز نشستگان تامین اجتمعی چاره بیندیشید .ممنونم
آخرین اخبار