والی بلخ:

کمک‌های امریکا نباید برای انحصار فردی قدرت در ارگ باشد

رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در مراسم هفته شهید در بلخ گفت: ایجاد موانع در برابر برگشت جنرال دوستم هیچ صبغه قانونی ندارد و ما خواستار جدی آمدن وی و حضورش به عنوان معاون اول ریاست جمهوری هستیم.

کمک های امریکا نباید برای انحصار فردی قدرت در ارگ باشد / برخی می خواهند با حیله و فریب جریان مقاومت را تضعیف بسازندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عطا محمد نور ؛ رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی در مراسم گرامیداشت هفته شهید، ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان شهدا، شهدای کشور را ستون اصلی پیروزی جهاد و مقاوت خواند و گفت: برگزاری این چنین همایش ها وجیبه‌ هر انسان در این سرزمین است.

وی افزود: شهدای این کشور آنانی هستند که گرانبهاترین گوهر هستی یعنی زندگی و جان خویش را در راه حصول رضایت پروردگار، نجات میهن و مردم نثار کرده اند.

نور در ادامه گفت: برای شادی روح تمام شهدای این سرزمین این بسنده نخواهد بود که تنها به یادبودشان مراسم برگزار کنیم، آنان راه، الگو و مکتب ما هستند. مردم ما هرگز به تروریستان و تروریست پروران اجازه نخواهند داد که آرمان و پیام حیاتی شهید قهرمان ملی و دیگر شهدا را نابود سازند.

وی گفت: قهرمان ملی قربانی اولین حمله انتحاری تروریزم بین المللی شد، اما روح و آرمانش یاران و متحدانش را به سوی پیروزی هدایت کرد.

او در ادامه گفت: ما دستاورد های زیادی در بیش از یک دهه گذشته داشته ایم.

عطا محمد نور افزود: ما از پروسه صلح و هرگونه تفاهم با مخالفین از جمله صلح با آقای "گلبدین حکمتیار" حمایت کردیم، اما وی پس از حضور در کابل به نیت های صلح جویانه و اعتماد سازانه‌ ما با حرف‌های تخریب کننده و شقاق برانگیز جواب داد.

به نوشته افغان آوا، والی بلخ تاکید کرد: برخی‌ها تلاش دارند با حیله و فریب جریان مقاومت را تضعیف بسازند که نمونه های آن سرکوب جنبش رستاخیز تغییر و جنبش روشنایی، انتحارهای پی‌هم، انفجار در مراسم جنازه شهید سالم ایزدیار، انفجار انتحاری در مسجد امام زمان(عج)، الزهرا (س) و جوادیه هرات، حمله های خونین شاه شهید، ریاست ۱۰ و قطعه رجال برجسته و چهارراهی زنبق می باشد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار