نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس خبر داد؛

وزارت نیرو نسبت به تخصیص حقابه دریاچه اقدام کند

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز در مجلس گفت: باید وزارت نیرو نسبت به تخصیص حقابه دریاچه اقدام کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اصغر مسعودی نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های بخش رونیز شهرستان استهبان از وضعیت اسفبار دریاچه بختگان انتقاد کرد و گفت: باید وزارت نیرو نسبت به تخصیص حقابه دریاچه اقدام کند.

وی افزود: یکی از گلایه‌های به حق مردم به ویژه شورا‌های اسلامی، عدم تخصیص حقابه بختگان است.

مسعودی ادامه داد: نبود تخصیص حقابه و خشکی بختگان مشکلات زیادی را برای مردم روستا‌های اطراف دریاچه از جمله دهستان خیر به وجود آورده که با مدیریت صحیح آب و تخصیص حقابه بختگان این مشکلات برطرف می‌شود.

وی اظهار کرد: در بحث کمک به دستگاه‌های حمایتی از جمله کمیته امداد برای نخستین باراین مهم اتفاق افتاد و توانستیم اعتباری مشخص به این اداره داشته باشیم تا مردم بی‌بضاعت بیش از این حمایت شوند.

مسعودی گفت: در برنامه ششم توسعه اولویت امور بر محوریت مردم و برطرف کردن مشکلات آنان به ویژه در نقاط محروم است که براساس قانون تعریف شده و در پایان فعالیت شورای پنجم تغییر و تحولات مناسبی در عمران و آبادانی روستا‌ها صورت می‌گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مجلس گفت: شهرستان نی‌ریز با دارا بود ۲۳۲ روستا بیش از هفت برابر شهرستان استهبان دارای روستا و آبادی است که متاسفانه با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستند که ۲۰۰ روستای آن گاز ندارند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و دعوت از مسئولان روز به روز شاهد بر طرف شدن مسائل و مشکلات هستیم و این مهم بیش از پیش تقویت می‌شود.

مسعودی ادامه داد: برای برطرف کردن مشکلات حوزه ارتباطی شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز، کمتر از یک ماه آینده نیز مدیرکل ارتباطات وزارت ارتباطات به این ۲ شهرستان سفر می‌کند تا بتوانیم در این زمینه مشکلات را بررسی و برای برطرف کردن آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، راه‌های روستایی و رفع نقاط حادثه‌خیر نیز برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده که امیدواریم این مهم محقق شود.

نماینده شهرستان‌های استهبان و نی‌ریز در مورد آخرین وضعیت واریانت استهبان به نی‌ریز نیز تصریح کرد: تمام امکانات راه و شهرسازی برای برطرف کردن مشکلات این مسیر ارتباطی اختصاص یافته و با توجه به هزینه‌های میلونی انجام مطالعات در عمق ۳۰ متری هنوز این محدوده رانش دارد.
انتهای پیام/ر

حقابه تالاب بختگان تخصیص یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.