شهرداری هرات در کسب درآمد موفق نبوده است

قتالی گفت: 1.2 میلیارد افغانی درآمد سال 96 شهرداری پیش‌بینی شده اما تنها 250 میلون افغانی جمع آوری شده است .

شهرداری هرات در کسب درآمد موفق نبوده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «سید وحید قتالی» شهردار جدید هرات با اشاره به پیش بینی نادرست سال مالی اداره شهرداری از سوی دولت گفت: شهرداری هرات با گذشت 9 ماه از سال مالی تنها توانسته تا 250 میلیون افغانی یعنی 20 درصد از این درآمد را نیز جمع آوری کند.

وی افزود: شهرداری در گذشته برای جمع آوری درآمد نیز دست به ایجاد پروژه های مختلفی در سطح شهر زده که این پروژه‌ها نیز پس از بررسی‌های آنها نشان می‌دهد که تدوین اولیه ان توسط تیم گذشته شهرداری هرات نیز غیر تخصصی بوده است که، درحال حاضر برای بررسی‌های بیشتر و جلوگیری از رخ دادن مشکلات دیگر نبز کار این پروژه ها متوقف شده است.

قتالی گفت: شهرداری هرات با شعار مبارزه با فساد اداری آغاز به کار کرده است که در حال حاضر برای جمع آوری درآمد شهرداری از شهروندان هرات و جلوگیری از فساد اداری ، این اداره سیستم بروکراسی را کنار گذاشته و با استفاده از سیستم ثبت و جمع‌آوری درآمد الکترونیکی نیز استفاده می‌کند که تاحال 9 ناحیه در هرات از این سیستم استفاده می‌کنند و در روزهای دیگر تمام ناحیه های شهر هرات از این سیستم استفاده خواهند کرد.

وی خاطرنشان ساخت: برای پیشرفت و تخصصی شدن شهرداری هرات، آنها در گفتگوهای با شهرداری های چند کشور خارجی قرار است تا مدتی دیگر به فلورانس و واتیکان شهر های خارجی سفر کرده که این دیدارها نه تنها به تخصصی شدن شهرداری هرات کمک می‌کند بلکه کمک‌های آنها سبب افزایش درآمد شهرداری هرات خواهد شد.

شهردار هرات درباره به ثبت نرسیدن بناهای تاریخی هرات گفت: با همکاری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات آنها با سازمان یونسکو یا ثبت میراث های فرهنگی جهان وارد گفتگو شدند و قرار است تا این سازمان جهت بررسی بناهای تاریخی هرات و ثبت آنها در یونسکو اقدام کند که این خود سبب کمک بزرگ به درآمد شهرداری هرات و نگهداری درست بناهای تاریخی از این درآمد خواهد شد.

در برنامه شهردار جدید هرات نیز قرار است تا برای گسترده شدن و رسیدگی بهتر و جلوگیری از فساد اداری در هرات 5 ناحیه دیگر به نواحی شهر هرات افزوده شود.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار