اعلام انتخابات زودهنگام در ایسلند به دلیل رسوایی جنسی

نخست‌وزیر ایسلند به دلیل رسوایی جنسی اخیر در این کشور درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را ارائه کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ایندیپندنت، نخست وزیر ایسلند درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی را اعلام کرده است. درخواست وی در پی انتشار گزارش‌هایی ارائه شده است که نشان می‌دهد حزب وی یک رسوایی سوءاستفاده جنسی از کودکان را که پدرش نیز در آن دخیل بوده است، پنهان کرده اند.

پس از انتشار گزارش‌هایی که نشان می‌دهد پدر نخست وزیر ایسلند به یک کودک‌آزار کمک کرده است بتواند برای چند شغل درخواست کار کند و نخست وزیر نیز سعی در پنهان کردن این مسئله داشته است، حزب «آینده روشن» -- یکی از سه حزب در دولت ائتلافی ایسلند – اعلام کرد به دلیل از میان رفتن اعتماد از دولت کناره گیری خواهد کرد.

بجارنی بندیکسون – نخست وزیر ایسلند – در جمع خبرنگاران گفت: «ما اکثریت را از دست داده ایم و انتظار ندارم بار دیگر بتوانیم این اکثریت را به دست آوریم. من درخواست می‌کنم انتخابات برگزار شود.»

وی گفت این انتخابات زودهنگام ممکن است در ماه نوامبر برگزار شود.

حزب وی متهم به پنهان کردن نامه‌ای شده که به دست پدرش نوشته شده است. در این نامه درخواست شده است دوست پدر بندیکسون که در سال 2004 به جرم تجاوز به دختر خوانده‌اش از 5 تا 17 سالگی وی در دادگاه محکوم شده بود، بتواند برای چند شغل تقاضای بدهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار