بهسازی هزار مدرسه مازندران با دستان دانش آموزان

بیش از هزار مدرسه مازندران تابستان امسال با حضور دانش آموزان بسیجی در طرح هجرت بهسازی، رنگ آمیزی و مرمت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  بیشتر اوقات تابستان‌های ما با برنامه‌های تکراری پر می‌شود و آنقدر دست دست و امروز و فردا می‌کنیم که این فرصت از دست می‌رود و چشم که باز می‌کنیم، نوبت خرید کیف و کتاب شده است. اما این بار به جای تمام این برنامه‌های تکراری، سعی کرده‌ایم نگاهی متفاوت به روز‌های پایانی تابستان بیندازیم.


مشارکت دانش آموزان در طرح هجرت


فصل تابستان آرام آرام به پایان می‌رسد وهردانش آموز به نوعی به استقبال نگین زرد ۴ فصل سال می‌رود.


دانش اموزی را دیدیم که اسم اومیلاد عمادی بود این دانش آموزکه در کلاس هفتم راهنمایی تحصیل می‌کرد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  می‌گوید: تابستانی که پر از استراحت و تفریح بود دارد به پایان می‌رسد.

بهسازی هزار مدارس مازندران با دستان دانش آموزان


دانش آموز دیگری در بازار می‌گوید: برای استقبال سال تحصیلی جدید و خرید لوازم التحریر، کیف و کفش به بازار آمدم.


ابوالفضل جهاندیده که تازه از مسافرت برگشته بود می‌گوید: تازه از مسافرت آمدم و می‌خواهم با استراحت کافی برای سال تحصیلی جدید آماده شوم.

بهسازی هزار مدارس مازندران با دستان دانش آموزان

دانش آموزان بسیجی در تکاپوی بهسازی مدارس


اما در این میان دانش آموزانی بودند که به فکر همنوعان و همکاسی‌های خود نیز هستند.

بهسازی هزار مدارس مازندران با دستان دانش آموزان


دانش آموز دیگری که مشغول رنگ آمیزی وکار بود می‌گوید: آمدم مدرسه را با کمک دوستان برای سال جدید رنگ آمیزی و آماده کنیم.


دانش آموز دیگر که به دوستانش کمک می‌کرد برای بهسازی مدارس می‌گوید: این کوچک‌ترین کاریست که ما می‌توانیم برای همنوعان و هم مدرسه‌های های خود انجام دهیم.

بهسازی هزار مدارس مازندران با دستان دانش آموزان


تعدادی از دختران در مدرسه دخترانه حضرت زینب (س) ساری مشغول رنگ آمیزی در و دیوار‌های مدرسه بودند یکی از دانش آموزان می‌گوید:مدرسه را برای دانش آموزانی که سال جدید می‌آیند داریم آاده می‌کنیم تا دانش اموزان با یک مدرسه خوب و پرنشاط روبرو شوند و سال تحصیلی را آغاز کنند.


شاکری مسئول اردو‌های جهادی شهرستان ساری در گفتگو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  گفت:طرح هجرت دانش آموزی یک طرح فرهنگی آتش به اختیار است.


وی افزود: هر ساله در فصل تابستان با مشارکت بسیج دانش آموزی در مدارس این طرح اجرا می‌شود که نقش مهمی در بهسازی مدارس، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و افزایش روحیه مسئولیت پذیری آنان دارد.

بهسازی هزار مدارس مازندران با دستان دانش آموزان


مدارس زیبا با آغاز سال تحصیلی جدید


طرح هجرت طرحی برای زیبا سازی مدارس است مدارسی که قرار است اول مهر با حضور دانش آموزان زیباتر شود.


طرح هجرت دانش آموزی در مدارس مازندران هرسال با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ تعاون در کار گروهی، بکار بردن استعداد و ذوق هنری در فضای مدارس بر حسب گروه سنی دانش آموزان، تعهد در برابر نگهداری از امکانات و اموال در مدارس، لذت بردن از کار و استفاده بهینه از اوقات فراغت و استفاده از نیروی جوان دانش آموزی در تعمیر و تجهیز مدارس و مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های عمرانی و فضا‌های آموزشی اجرا می‌شود.

بهسازی هزار مدارس مازندران با دستان دانش آموزان


قلیان مسئول بسیج دانش آموزی سپاه کربلای مازندران با خوشحالی از اینکه دانش آموزان مشغول فعالیت و بهسازی مدارس هستند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،  گفت: دانش آموزان مشارکت کننده در این طرح بعد از گذراندن دوره آموزشی مقدماتی به سازماندهی در امور رنگ آمیزی، نقاشی و خطاطی دیوار‌ها و تعمیر و تجهیز مدارس در کنار یک استاد کار به فعالیت می‌پردازند.


وی با بیان اینکه در حوزه‌ی بسیج دانش آموزی ۱۰۰ گروه جهادی درسطح استان فعالیت می‌کنند، افزود: بیش از ۴ هزار مدرسه در مازندران وجود دارد که دانش آموزان بسیجی تابستان امسال هزار مدرسه را رنگ آمیزی، فضا آرایی، دیوار نویسی وبهسازی کردند.


بیش از ۳ هزار دانش آموز بسیجی مازندران تا هفته‌ی پایانی شهریور امسال با حضور در مدارس مناطق محروم این فضا‌های آموزشی را بهسازی کردند.

بهسازی هزار مدارس مازندران با دستان دانش آموزان


گزارش از ابولفضل رحمانی


انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار