قطب تولیدسیب؛

بروجرد قطب تولید سیب لرستان

رئیس جهاد کشاوزی بروجرد گفت: امسال ۳۵ هزار و ۴۶۸ تُن انواع سیب گلاب و پاییزه در شهرستان بروجرد تولید شد که بروجرد به عنوان قطب تولید سیب شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا امینی رئیس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: شهرستان بروجرد به عنوان قطب تولید سیب لرستان معرفی شده و سطح زیر کشت سیب در این شهرستان ۲ هزار و ۵۳۷ هکتار است که ۴۹۱ هکتار نهال و ۲ هزار و ۴۶ هکتار بارور هستند.

وی اضافه کرد: سطح زیر کشت سیب گلاب در این شهرستان ۸۱۸ هکتار است که از این میزان هفت هزار تن برداشت می‌شود و سطح زیر کشت سیب پائیزه یک هزار و ۷۱۹ هکتار است که ۲۸ هزار و ۴۶۸ تن برداشت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی بروجرد تصریح کرد: از هر هکتار سطح باغات سیب گلاب ۱۱.۲ تن و سیب پائیزه از هر هکتار ۲۲ تن برداشت می‌شود.

امینی با اشاره به این که سیب تولیدی بروجرد گواهی استاندارد را دریافت کرده افزود: سیب بروجرد کیفیت بالایی دارد و سالم‌ترین سیب تولیدی است، اما با توجه به فراوانی این محصول در تلاش هستیم تا اتاق بازرگانی وارد عمل شود و در راستای صادرات این محصول اقدام نماید.

 به گفته وی در بروجرد تنها یک سردخانه با ظرفیت ۹ هزار تن وجود دارد و با توجه به این حجم سیب این قابلیت وجود دارد که سیب برخی از استان‌های همجوار از بروجرد تامین شود که در این راستا پیگیری‌هایی در حال انجام است.

 انتهای پیام/م

قطب تولید سیب لرستان بروجرد است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار