واتیکان مقام ارشد خود را از واشنگتن فرا خواند

واتیکان یک کشیش عالی‌رتبه سفارت خود در واشنگتن را از بیم محاکمه او به اتهام سوء‌استفاده جنسی از کودکان، از این شهر فرا خواند.

واتیکان مقام ارشد خود را از واشنگتن فرا خواندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپننت، واتیکان، مرکز کلیسای کاتولیک، یک کشیش عالی‌مقام سفارت خود در واشنگتن را از بیم محاکمه او به اتهام سوء‌استفاده جنسی از کودکان از این شهر فراخواند. وزارت خارجه آمریکا از واتیکان خواسته بود مصونیت دیپلماتیک این کشیش را لغو کند تا دادستان‌های این کشور بتوانند او را به اتهام سوء‌استفاده جنسی از کودکان محاکمه کنند؛ اما مرکز کلیسای کاتولیک، به جای این کار کشیش موردنظر را از واشنگتن فراخواند.

در ادامه گزارش آمده است پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان، گروهی از بازرسان را مسئول رسیدگی به پرونده این کشیش کرده است. در صورت اثبات اتهامات این کشیش که نامش فاش نشده، رهبر کاتولیک‌های جهان در موقعیت دشوار و شرم‌آوری قرار خواهد گرفت؛ زیرا او بارها سوء‌استفاده جنسی را به شدت محکوم و اعلام کرده در برابر اینگونه اقدامات هیچ گونه گذشتی نخواهد داشت.

این کشیش عالی‌رتبه دومین مقام واتیکان است که در زمان رهبری پاپ فرانسیس بر کلیسای کاتولیک، به سوء‌استفاده جنسی متهم می‌شود. کاردینال جرج پِل، یکی دیگر از کشیش‌های واتیکان، در استرالیا -زادگاه خود- به اتهام چندین مورد سوء‌استفاده جنسی محاکمه می‌شود.

وزارت خارجه آمریکا 21 اوت سال جاری میلادی درخواست لغو امنیت قضایی کشیش متهم‌شده را به واتیکان ارسال کرد؛ اما کلیسای کاتولیک سه روز بعد، این درخواست را رد کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که پیش از ارسال چنین درخواستی از سوی وزارت خارجه آمریکا، باید شواهد و مدارک مستدلی وجود داشته باشد تا وکلای این وزارتخانه به انجام این کار قانع شوند.

 

انتهای پیام/

کشیش واتیکان از آمریکا فرا خوانده شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار