اجرای طرح اشتغال برای نیازمندان استان سمنان

329 طرح اشتغال در قالب مشاغل خرد و کسب و کار خانگی با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای نیازمندان جویای کار استان سمنان طی پنج ماهه نخست امسال اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا خدابنده معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان هدف نهایی کمیته امداد در پرداخت تسهیلات اشتغال به نیازمندان جویای کار را توانمندسازی عنوان کرد و گفت : عمده مشاغل ایجاد شده از نظر نوع فعالیت شامل ۱۲ طرح کشاورزی، ۸۳ طرح دامپروری، ۲۷ طرح صنایع دستی، ۲۰۱ طرح خدماتی و ۶ طرح صنعتی و معدنی بوده است.

 

وی با اشاره به رشد دو برابری مشاغل ایجاد شده در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزود: در پنج ماهه ابتدایی سال گذشته، ۱۵۸ طرح اشتغال با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان راه اندازی شد که این رقم در پنج ماهه نخست امسال به ۳۲۹ طرح و با اعتبار چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی رسید.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان سمنان با بیان اینکه کارآفرینی مهمترین اصل در حوزه اشتغال کمیته امداد محسوب می شود، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اعتبارات اشتغال زایی در قالب مشاغل خانگی از محل اعتبارات اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان نیز از محل اعتبارات قرض‌الحسنه بانک ها در پنج ماهه امسال تامین شده است.

 

وی با بیان اینکه ناظران این نهاد به صورت مستمر از طریق بازدید حضوری بر پایدارسازی، بقا و درآمدزایی طرح‌ها نظارت دارند، افزود: دو هزار و ۴۰۹ طرح اشتغال هم اکنون تحت نظارت این نهاد قرار دارد که ناظران فنی و تخصصی با انجام بازدیدهای دوره‌ای و ارائه مشاوره‌های لازم به مددجویان در تلاش هستند سطح کیفی و کمی محصولات تولیدی آنها را ارتقاء بخشند.

 

خدابنده با اشاره به اینکه تاکنون برای پایدارسازی مشاغل ایجاد شده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، دو هزار و ۶۶۰ بازدید فنی و تخصصی بر طرح‌های اشتغال مددجویان اعمال شده است، گفت: رمز پایدارسازی مشاغل در کمیته امداد نظارت و پایش مستمر به صورت دوره‌ای است.

 

وی با تاکید بر تقویت صنایع تولیدی داخلی و بومی طرح های اشتغال مددجویان و نیازمندان در بازار کار، افزود: با اعتماد به استعدادهای بومی استان و بهره گیری از استعدادهای دهک های محروم جامعه، می‌توان بر مشکلات اقتصادی در جامعه غلبه کرد.


انتهای پیام / ه


اجرای 329 طرح اشتغال برای نیازمندان استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار