رونمایی از دو اثر ماموستا سووتاو

رونمایی از دو کتاب «حیدر بابا» به زبان کُردی و منظومه «مم و زین» به زبان فارسی ترجمه استاد رسول کریمی متخلص به (سووتاو) در تالار وحدت شهرداری مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،رئیس اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در مراسم رونمایی کتاب ماموستا سووتاو گفت: دو کتاب حاضر، حاصل یک عمر تلاش فرهنگی-ادبی استاد رسول کریمی متخلص به سووتاو است.

قادر مرادی افزود: چنین مراسماتی باعث رشد و توسعه ی فرهنگ و هنر در شهرستان مهاباد خواهد بود و امروز معرفی این دو کتاب به کتابخانه ی ادب کردی انجام میگیرد.

مرادی گفت: ترجمه ی (حیدر بابا) از زبان آذری به زبان کردی سبب درک و آشنایی با سایر فرهنگها و ترجمه ی کتاب (مه م و زین) از کردی کرمانجی به فارسی نیز باعث معرفی فرهنگ و ادبیات کردی به فارس زبانان خواهد شد.

در ادامه معاون استاندار و فرماندار ویژه ی شهرستان مهاباد از رونمایی وحدت و انسانیت در این مراسم خبر داد و گفت: هر ملتی با شاعران، ادبا و قهرمانان خود شناخته میشود. ایشان در پیش از انقلاب با حضور در محافل انقلابیون و در مبارزه با رژیم ستم شاهی با انقلابیون همراه بود و پس از انقلاب نیز یاور و همگام با آرمانهای انقلاب بوده اند.

ایرج شجاعی افزود: کتاب های استاد کریمی نشان میدهد که او عامل وحدت است و ترجمه ی حیدربابای ایشان بیانگر تلاش برای صلح طلبی و دوری از قوم گرایی است.

وی اظهار داشت:  ماموستا سووتاو پای جای ماموستا هه ژار گذاشته و در امر ترجمه سعی کرده اند تا با ترجمه ی ادب سایر زبانها اتصال اقوام و زبانهای مختلف را شکل دهند.

در پایان مراسم با حضور مسئولین از دو اثر استاد کریمی پرده برداری شد.

استاد «رسول کریمی» متخلص به «سووتاو»، شاعر خوش ذوق و ادیب برجسته ی مهاباد، دبیر بازنشسته ی فیزیک و یکی از موسسان انجمن ادبی شهرستان مهاباد است که در سال 1362به همراه «شریف حسین پناهی» و «مرحوم علی حسنیانی» انجمن ادبی مهاباد را پایه گذاری کرد.

 

 

انتهای پیام/ع

رونمایی از دو اثر هنرمند کرد مهابادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.