سفیر روسیه در دیدار با استاندار مازندران

سفر به روسیه بدون روادید

گردشگران ایرانی بزودی بدون روادید به روسیه سفر می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، لوان جاگاریان در نشست با استاندار مازندران در ساری گفت: کشور ما نسبت به توافق سفر ایرانیان بدون روادید به کشور روسیه موافقت خود را اعلام کرده است و منتظر اجرای آن از سوی جمهوری اسلامی ایران هستیم.


وی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا پایان سال میلادی جاری (۲۰۱۷) این اقدام عملیاتی شود.


جاگاریان گفت: همچنان براساس این توافق سفر گردشگران روسی به ایران نیز بدون روادید امکان پذیر می‌شود.


سفیر روسیه افزود: در حال حاضر لغو روادید برای گردشگران کشور‌های ترکیه، تایلند و امارات در حال اجراست و بزودی این طرح برای کشور مصر نیز عملیاتی خواهد شد.


وی دلیل تاخیر در اجرای لغو قرارداد گردشگران ایرانی به روسیه را پیگیری نکردن آن از سوی آژانس‌های ایرانی عنوان کرد و ادامه داد: کشورش هیچ مشکلی برای اجرای لغو روادید گردشگران ایرانی ندارد.


استاندار مازندران نیز با ابراز خرسندی از گسترش روابط سیاسی و تجاری بین ایران و روسیه گفت: این روابط می‌تواند در سطح استان‌ها نیز پیگیری شود.


ربیع فلاح جلودار افزود: مازندران از لحاظ اقتصادی و تجاری و مواهب طبیعی دارای ظرفیت‌های زیادی است که می‌تواند روابط گسترده تری با مسکو و سایر استان‌های روسیه داشته باشد.


نماینده عالی دولت در مازندران لغو روادید و اجرای طرح گمرک سبز را از مهمترین راهکار‌ها برای گسترش روابط بین استانی با کشور روسیه عنوان کرد.


انتهای پیام/ع


گردشگران ایرانی بزودی بدون روادید به روسیه می‌روند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار