ارزیابی آثار رسیده به جشنواره بین المللی «مسیر عشق» آغاز شد/ حذف هیات انتخاب

کار ارزیابی آثار دریافتی جشنواره بین‌المللی «مسیر عشق» توسط کارشناسان ستاد برگزاری آغاز شد.

ارزیابی آثار رسیده به جشنواره بین المللی «مسیر عشق» آغاز شد/ حذف هیات انتخاببه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «مسیر عشق»؛ با اتمام مهلت دریافت آثار متقاضیان شرکت در این جشنواره، کار ارزیابی این آثار از صبح امروز یکشنبه ۲۶ شهریور توسط کارشناسان ستاد برگزاری جشنواره آغاز و نتایج آن طبق گاه‌شمار جشنواره، تا پایان شهریور اطلاع‌رسانی و بر روی سایت بارگذاری خواهد شد.

انتخاب آثار «مسیر عشق» در حالی آغاز شده است که بر خلاف عرف رایج بسیاری از رویدادهای سینمایی داخلی، مسئولان جشنواره بر اساس بررسی‌ها و مطالعات انجام شده، شاید برای نخستین بار در داخل کشور عنوان «هیات انتخاب» را از این رویداد فرهنگی و موضوعی حذف و مسئولیت انتخاب آثار را همچون بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی تنها به کارشناسان هنری جشنواره که هم با فرم و ساختار آشنا بوده و هم بر موضوعات و سیاست‌های جشنواره تسلط دارند واگذار نموده‌اند.

به اعتقاد مدیران جشنواره «مسیر عشق» این اتفاق اگرچه از مشورت برخی صاحبنطران و سینماگران بی‌بهره نخواهد بود لیکن موجب تقویت آرای هیات داوران و تمرکز آنان بر نگاه تکنیکی به آثار بخش رقابتی به دور از هر گونه حواشی رایج در برگزیدن آثار برتر در جشنواره‌های سینمایی خواهد شد‌.

کارشناسان هنری جشنواره در بخش‌های فیلم، عکس، فیلمنامه و بین‌الملل از صبح امروز کار ارزیابی و بررسی اولیه آثار رسیده به این رویداد سینمایی را برای معرفی به بخش‌های داوری آغاز می‌کنند.

با توجه به برنامه‌ریزی گسترده و هماهنگی صورت گرفته با مراکز، شرکت‌های سینمایی و موسسه‌های فعال فیلمسازی در سطح تهران و شهرستان‌ها و اقتضای جوهره موضوعی این جشنواره، همراهی و استقبال گسترده‌ای در بخش‌های مختلف به عمل آمده که پس از جمع‌بندی نهایی آمار آثار رسیده اعلام می‌گردد.

آثار بخش‌های رقابتی جشنواره بر اساس محورهایی چون راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین حسینی و ترویج فرهنگ عاشورایی به دبیرخانه فراخوانده شده‌اند.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر از جشنواره می‌توانند به سایت جشنواره به نشانی www.Masireeshgh.com مراجعه نمایند.

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس مسیر عشق که از اول تا پنجم آبان امسال در دو شهر مشهد مقدس و کربلای معلی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/

جشنواره مسیر عشق در دو شهر مشهد و کربلا برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.