معرفی بیش از 25 نوع خوشه طلایی در پنجمین جشنواره آذربایجان غربی

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه:در جشنواره انگور امسال ، 25 نوع انگور مختلف برداشت شده از باغات استان آذربایجان غربی ؛در گلدان های چوبی به بازدیدکنندگان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری ارومیه گفت: امسال در پنجمین جشنواره انگور، با احداث غرفه های تخصصی ،بیش از25 نوع ازارقام انگورهای آذربایجان غربی درگلدانهای چوبی به بازدیدکنندگان معرفی شد.

شایگان با بیان اینکه جشنواره انگور از پر مخاطب ترین جشنواره ها در روزهایی است که به استقبال پاییز می رویم  افزود:این جشنواره  تأثیر مثبت فرهنگی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی و شادابی  بین همشهریان را به دنبال دارد .

 مسئول واحدباغبانی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد نیز در این باره گفت: انگور سیاه، صاحبی، حسینی، دسته چین ، کشمش بدون دانه، خلیلی، فخری و عسگری از جمله ارقام انگور هستند که در مهاباد تولید می شوند.

 کریمی همچنین اضافه کرد: سطح زیر کشت محصول انگور در این شهرستان 625 هکتار است و پیش بینی می شود امسال 2 هزار و 200 تن انگور از تاکستانهای شهرستان مهاباد برداشت شود .

 وی اظهار داشت:برگزاری جشنواره خوشه های طلایی در سایر شهرهای استان می تواند زمینه ای برای  آشنایی مردم هنگام عمل آوردن فرآورده های انگور به شکل سنتی و همچنین روش های مطلوب بهره برداری از باغات انگور به منظور رعایت مسائل زیست محیطی و مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی باشد.

در این جشنواره بازدیدکنندگان ضمن آشنایی با  گونه های مختلف انگور از روش های  پخت دوشاب توسط باغداران منطقه ،عرضه فرآورده های محصولات انگور بصورت کشمش ، آبغوره، شیره انگور و  غذاهای محلی تهیه شده از آن آگاهی پیدا کردند.

 ازآغاز فصل برداشت انگور تاکنون 176 هزار تن انواع انگور از 21 هزار هکتار از تاکستانهای استان برداشت شده که  2 هزار تن انگور از تاکستانهای مهاباد روانه بازار شده است.

آذربایجان غربی پارسال رتبه چهارم تولید انگور را در کشور به خود اختصاص داده بود .

 انتهای پیام/خ

 

معرفی بیش از 25 نوع خوشه طلایی در پنجمین جشنواره آذربایجان غربی.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.